• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken extern bestand met combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
374
Geachte helper.

Ik heb het volgende probleem en uitdaging. Ik heb 2 excel bestanden. In 1 bestand heb ik een combobox die er zorgt dat er in dit bestand meerde cellen gevuld worden dmv vert.zoeken uit een ander bestand (databestand) op het netwerk. Dit werkt perfect.
Echter wijzig ik iets in het 2e bestand (databestand) en ik sla de wijziging op en sluit de bestanden. ik heropen het 1ste bestand het 2e bestand(databestand) word ook automatisch mee geopend er word ook gevraagd de koppeling bij te werken. Tot hier niks aan de hand.
Echter ga ik nu kijken in het 1ste bestand dan heeft hij de koppeling dus niet bijgewerkt. Hij werkt pas bij als ik de formule aanklik waar het vert.zoeken staat en de link handmatig herstel.

Aangezien er nogal wat vert.zoeken formules in het bestand staan lijkt het me niet logisch dat dit niet automatisch kan
.

Wie kan me helpen
 
Kijk eens of op tabblad Formules, Berekeningsopties op automatisch staat. Als het op handmatig staat moet je dat even wijzigen.
 
Ik weet niet of je het al in je code hebt staan, maar ik heb ooit ook eens zoiets aan de hand gehad en toen werd mij geadviseerd
Code:
 Application.Volatile
toe te voegen aan de code.
Voor jou misschien even uitproberen waar die dan precies moet komen te staan.
Groetjes, Ron.
 
application.volatile geprobeerd op meerdere plekken maar werkt niet. Ik wil even vermelden dat het 2e bestand op een andere schijf staat in het netwerk. Ik heb deze situatie nu even op dezelfde schijf gezet en dan werkt het wel.

En NU??
 
Als het zo werkt dan moet je het zo laten.
 
Ik maak nooit gebruik van formules met koppelingen naar externe bestanden, dat geeft vroeg of laat altijd gedoe die lastig te onderhouden is.
Ik zal een applicatie altijd zo ontwerpen dat de gegevens geordend zijn in een tabel. Als ik die tabel in een ander bestand moet raadplegen dan leg ik een externe gegevensverbinding (tab Data) en lees de tabel in (of een deel daarvan mbv een query).

Als je gerichter advies wilt moet je even een voorbeeld geven van de strcutuur van jouw applicatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan