• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken formule kom er zelf niet helemaal uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yesper

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2021
Ik kom er niet helemaal uit, zie onderstaand

Graag zou ik de Route in Rij K2 t/m S2 van kolom i (vert,zoeken) de gegevens van kolom J (tijd) in kolom met de juiste route krijgen.
en zou die tijd in Rij K3 t/m S3 voorbeeld van bv rij k3 - ingevulde tijd = weergeven .

Dus 7:45 - 6:36 = 1:09 moeten weergeven. Staat nu #waarde!

Kan mij iemand helpen

Bijlagen

Beste

Ja die klopt :), maar het is de bedoeling dat hij bij de juiste route in rij en kolom daar automatisch de tijd neerzet en dan deze uren van elkaar aftrekt.

Zoals ik in het schema ingegeven heb van kolommen K t/m S in de juiste kolom deze tijd inzet.

Verneem graag

Zou deze moeten zijn maar krijg toch foutmelding

=ALS($I4=L$2;L$3-$J4;"")

Mischien weet jij hem??

De foutmelding komt omdat in kolom J geen tijden staan
Het is tekst dat eruit ziet als tijd er staan namelijk spaties vooraan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank je voor de formule, maar krijg als de tijd negatief wordt alleen ###########, is de negatieve tijd ook zichtbaar te krijgen.

Hoop dat het mogelijk is.

Dat gaat niet.
Excel kent geen negatieve tijd.
Je kunt nl niet zeggen ik heb over deze opdracht min 10 minuten gedaan.
Dan zou je al klaar zijn voordat je begonnen bent en dat kan natuurlijk niet.

Dat gaat niet.
Excel kent geen negatieve tijd.
Je kunt nl niet zeggen ik heb over deze opdracht min 10 minuten gedaan.
Dan zou je al klaar zijn voordat je begonnen bent en dat kan natuurlijk niet.

Maar kun je dan wel, tegen het systeem zeggen dat het dan een 0 moet worden.

Toch bedankt ben er echt heel blij mee

Ik heb 2 oplossing bedacht:
1e: De uitslag geeft geeft wel een minnetje voor de tijd; het is echter tekst en er kan dus niet verder mee gerekend worden.
2e: De uitslag is 0 hier kan wel verder mee gerekend worden.

Bijlagen

Ik heb 2 oplossing bedacht:
1e: De uitslag geeft geeft wel een minnetje voor de tijd; het is echter tekst en er kan dus niet verder mee gerekend worden.
2e: De uitslag is 0 hier kan wel verder mee gerekend worden.

Beste Popipipo, Ben super trots op jou, maar ik ga voor het eerste aangezien het alleen een signaalrapport is.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel dank.

Beste Popipipo, Ben super trots op jou, maar ik ga voor het eerste aangezien het alleen een signaalrapport is.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel dank.

Hallo Popipipo, Heb jij ook de oplossing wat betreft opmaak in die kolommen zodat b.v kleiner als 0:30:00 bv oranje wordt en kleiner als 0:10:00 rood wordt.
Heb al vanalles geprobeerd maar denk dat het aan de opmaak val numeriek naar tekst is dat ik dat niet voor elkaar krijg..

Verneem graag

Laatst bewerkt:
plaats (een voorbeeld van) je bestand tot dusver.

Hierbij een voorbeeldje met voorwaardelijk opmaak hoe het kan.
Ik heb wel enkele tijden en nrs veranderd om te kunnen zien of het naar behoren werkt.

Bijlagen

Ik heb wel enkele tijden en nrs veranderd om te kunnen zien of het naar behoren werkt.

Nou Popipipo hij werkt fantastisch , dank je voor de snelle reactie en oplossing

Hallo Popipipo,

Zou graag nog een aanpassing in het schema, Als ik in de laatste versie die bovenstaand staat Yesper_5, zou ik graag 2 regels toevoegen in het schema.

N.L regel 3 en 4 daar zou dan zijn Nr 750 en 751 en 752 in de kolom K, dit zou dan vergeleken moeten worden in de formule die je daarvoor gemaakt hebt n.l
=ALS($I6=K$2;ALS(K$5<$J6;"-"&TEKST(ABS(K$5-$J6);"uu:mm:ss");K$5-$J6);"")
Heb zelf probeert om van =K$2 het volgende te maken , K$2:K$4; maar dan krijg ik een foutmelding, zou je hier nog even naar willen kijken.

Alvast thx

Laatst bewerkt:
probeer het eens zo:

Code:
=ALS([COLOR="#FF0000"]OF($I6=K$2;$I6=K$3;$I6=K$4)[/COLOR];ALS(K$5<$J6;"-"&TEKST(ABS(K$5-$J6);"uu:mm:ss");K$5-$J6);"")

Hallo Haije, ja werkt idd. heel veel dank

Beste de code =ALS(OF($I6=K$2;$I6=K$3;$I6=K$4);ALS(K$5<$J6;"-"&TEKST(ABS(K$5-$J6);"uu:mm:ss");K$5-$J6);""), werkt perfect, maar zou graag willen dat ik als ik in de kolom K kan zoeken op b.v van 751 tot 753, omdat ik een route heb van 700 tot 749.

Wellicht heb je daar een oplossing voor

Graag even een update bestandje met je nieuwe wensen.
Dan zien we waar je wat hebt staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan