• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. Zoeken ++++ Help Mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
IK HEB EEN WERKBLAD WAARVAN 3 KOLOMMEN KOLOM 1= NR PRODUKT KOLOM 2= OMSCHRIJVING PRODUKT KOLOM 3= BEDRAG PRODUKT

OP HET VOLGENDE WERKBLAD,HEB IK DE VERSCHEIDENE AFBEELDING STAAN VAN PRODUKTEN,
IS HET PRODUKT DAT IK MOET HEBBEN ZIE IK NAAR NR PRODUKT EN TYP IK DIE IN C11
VERVOLGENS MOET IN D11 DE SOM(BEDRAG) MOETEN INKOMEN, DAT DOET IE NOG GOED.
FORMULE D12 IS ALS VOLGT:

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C11;artikels!$A$1:$C$21083;2));"0";VERT.ZOEKEN(C11;artikels!$A$1:$C$21083;3))

NU DE FOUT DIE GEBEURD ALS IK MIJN 1STE WERKBLAD NIEUWE PRIJZEN INLOGD(IK KRIJG DUS MAANDELIJKS NIEUWE PRIJZEN BINNEN,
DAN HERKEND EN VERANDERD DIE FORMULES ALS
VOLGT MET DE VOLGENDE FORMULES

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C11;artikels!#VERW!;2));"search";VERT.ZOEKEN(C11;artikels!#VERW!;3))

Henkvanleeuwen, Ik denk dat je nu je nieuwe data gewoon plakt (dus met het 'standaard plakken van Excel) over de oude. Óf dat je de 'oude' kolommen verwijderd en dan nieuwe invoegd.
Ik denk dat je het beste je 'nieuwe' data over de oude kan heen plakken met Paste Special, Values (plakken speciaal, waarden). Op deze manier blijven de celverwijzingen in een formule 'overeind'...

Groet, Leo

(ps. zet bij een reactie ff je 'caps lock' uit.... Dat leest een stuk makkelijker!)

Thanx voor reactie

Aan het uitproberen; misschien heb je toch gelijk, ik ben door kopieren van iemand anders, mijn celeigenschappen
aan het veranderen kwestie 'getal' of 'tekst' , ga dit nog eens oefenen door update te doen en dan weet ik het terug

normaal altijd zo, ik krijg xls van de groothandel binnen
kopieert die en plakt over de andere heen omdat er ook nog andere artikelen zijn die ik
nog moet behouden, want de nr van produkt 000000 tot 999999 zijn van de ene partij; en die van 20000000 tot 69000000 zijn nr van de andere magazijn.

Zo Caps lock is afgezet, had die indruk niet toen ik aan het typen was

ik laat nog iets weten, thanx

Laatst bewerkt:
opgelost!!!!!!!!!!!!! voorlopig toch,denk

raar maar waar

heb terug uitgetest, en nu blijkt toch dat gaat, daarvoor paar keren geprobeerd en steeds
had ik dezelfde fout, misschien nu toch beter op gelet.

Als ik die data bank van gegevens, een nieuwe eroverheen plakt, doet het deze wel.

opletten volgende keer of misschien mijn celeigenschappen niet veranderen, want de prijzen kan ik opvragen door 'dbf' of 'txt' .

thanks, voorlopig opgelost

Zet de vraag nog op opgelost aub. Rechts onderaan de pagina kan dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan