• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken i.c.m oudste datum en status

Status
Niet open voor verdere reacties.

KWi22

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2015
Ik heb een planning en bijbehorende actielijst uitgewerkt.
Zie hiervoor bijgaand voorbeeld.

Nu wil ik op tabblad 1 een overzicht van de 15 oudste acties welke nog niet zijn afgerond.
Ik krijg het met verticaal zoeken niet voor elkaar (er zijn meerdere gelijke data, waarbij het continue dezelfde oudste datum weergeeft) + ik krijg de 'status = nee' en oudste, een-na-oudste e.d. er niet proper in..
Suggesties?

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Hallo,

Misschien met een eenvoudig draaitabelletje?
Of is dit te kort door de bocht?

Mvg
Peter

Bijlagen

Bedankt voor je reactie, maar inderdaad wat te kort door te bocht, immers de onderdelen vallen hier weg.
Prefereer de oplossing via formules.

Ik vind een draaitabel ook de meest voor de hand liggende oplossing. Maak van jouw gegevens een tabel en dan is het gewenste vrij eenvoudig op te vragen.

In de bijlage een voorbeeldje met VBA waarin je in 'Totaaloverzicht' een aantal dagen vooruit kan kijken op nog openstaande acties. Vul in H9 een getal in en kijk wat er gebeurt.

Bijlagen

Bekijk bijlage Voorbeeld MB.xlsx

Zie bijgaande versie.

Ik heb 2 hulpvelden ingevoegd en verborgen:
Totaaloverzicht!B met de indices van de gezochte gegevens, en
Acties!D met de datums verhoogd met het rijnummer / 10000, zodat je unieke waarden krijgt.

In Totaaloverzicht is de formule voor "Onderdeel" nogal complex omdat dit in tabblad Acties niet op elke regel is ingevuld.
Misschien kun je dat beter wél doen en desgewenst met voorwaardelijke opmaak verbergen.
In de formule voor "Opmerking" heb ik een "" gekoppeld, zodat je geen nullen krijgt.

Edit: de formules in Totaaloverzicht B en C zijn matrixformules die zijn ingevoerd zonder de {} en bevestigd met Ctrl-Shift-Enter (waarbij Excel dan zelf de {} toevoegt).
De formules gaan ervan uit dat de acties maximaal t/m regel 100 doorlopen; zonodig moet je de bereiken aanpassen (maar niet al te ruim want dat zal de berekeningen aanzienlijk vertragen).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan