• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert zoeken in combinatie met als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

daywalker1

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2009
Beste,

Bekijk bijlage voorbeeld.xls

Voor het opstellen van de maandelijkse offertes voor de klanten is er een excelblad opgesteld dat na het invoeren van de kostprijs (kolom c tot n) de verkoopprijs weergeef die de klant moet betalen.
Nu is het blad zo groot geworden dat het onbegonnen werk was om al de getallen over te typen op de offertes. Daarom heb ik er een tweede blad ("outprint klant")in verwerkt waarop de gegevens van de klant staan en de producten die wij ofreren. Nu zou ik uit het eerste blad "offertes" via vert zoeken de vp prijzen automatische willen laten invullen.

ik heb volgende in gedachten. In het tabblad "outprint klanten" zien we een offerte met de datum oktober 2010. Nu zou ik willen dat excel automatische via een functie voor product 1, 2 en 3 de vp erbij zet (die hij uit het blad offertes haalt). nu zit ik wel nog met volgend probleem dat voor al de producten een vp in bulk en zakgoed afgeven word.

in bijlage heb ik een verkleint vb van het blad.
Heeft iemand hier raad voor?

Alvast bedankt,

Mvg
Bert

Ik heb wat problemen met uploaden van bestanden, maar als je in cel D8 op het blad "outprint klant" het maandnumer zet als getal (dus 1 t/m12) en hierna in cel C21 de volgende formule:

Code:
=SOMPRODUCT(((Offertes!$A$4:$A$21)='Outprint Klant'!A21)*((Offertes!$B$4:$B$21)='Outprint Klant'!B21)*((VERSCHUIVING(INDIRECT(ADRES(4;15+$D$8;;;"Offertes"));0;0;18;1))))
zou het moeten werken

Formule kun je doorslepen, alleen er dan wel voor zorgen dat er ook in de prijstabel "zakgoed" staat en niet alleen zak.

Als je de range aanpast moet je rekening mee houden dat alle ranges die verwijzen naar het blad offertes dezelfde hoogte hebben. met name in het gedeelte achter adres wijst de 18 aan het eind op de hoogte van je range, in dit geval is dit 21-4 +1=18, +1. Mocht je de zoekrange aanpassen, dit getal ook wijzigen.

Laatst bewerkt:
Hans,

alvast bedankt voor je antwoord.
De regel werkt idd. in het voorbeeld blad. Hoe moet ik het nu toepassen op mijn werkblad welke waarde moet ik wijzigen. bij som product heb ik bij offertes $a$4:$a$21 aangepast naar $a$4:$a$200 en voor de B hetzelfde.
outprintklant heb ik de range ook veranderd.
Zoals ik begrijp moet ik dus de 200-4+1 doen?

Alvast bedankt,

mvg
Bert

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan