• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken in meerdere tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jansm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Hallo, ik wil vert.zoeken in meerdere werkbladen.
Hoe kan ik in onderstaande code de variabele Worksheets(I).Name (of werkblad) plaatsen? Want dit werkt niet.

Code:
Sub WorksheetLoop()
Dim WS_Count As Integer
Dim I As Integer
Dim werkblad As String

WS_Count = ActiveWorkbook.Worksheets.Count
       For I = 1 To WS_Count
            werkblad = Worksheets(I).Name
          Range("F8").FormulaArray = "=VLOOKUP(RC4, '[werkblad]'!R[-3]C4:R[989]C21,10,FALSE)"
       Next I
End Sub

en wij moeten dat uitvissen zonder voorbeeld bestand, dit moet je nu toch stilaan weten na bijna 4 jaar lid te zijn

Mijn vraag is alleen hoe [werkblad] te plaatsen in betreffende regel. Ik probeer de rest zelf op te knappen. Als zonder voorbeeld niet mogelijk dan zal ik later vanmiddag voorbeeld plaatsen

Code:
Sub WorksheetLoop()
Dim WS_Count As Integer
Dim I As Integer
Dim werkblad As String

WS_Count = ActiveWorkbook.Worksheets.Count
       For I = 1 To WS_Count
            werkblad = Worksheets(I).Name
          Range("F" & I+7).FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(RC4, '" & werkblad & "'!R[-3]C4:R[989]C21,10,FALSE)"
       Next I
End Sub
Let op: gegevens komen nu in F8, F9, F10, ...

jkpieterse bedankt, daar vraag ik idd om en het werkt.
@JeanPaul28
De helpers hier zeggen regelmatig "probeer het zelf eens" en dat doe ik. Omdat ik m.i. een concrete vraag had heb ik (nog) geen bestand geplaatst. Ik ga verder en zal ongetwijfeld nog ergens tegenaan lopen en dan meld ik me weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan