• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken in meerdere tabs & dmv letter+1

Status
Niet open voor verdere reacties.

baamster

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Ok, beetje complex, maar ik heb onderstaande formule:

Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(BD2;INDIRECT("Cluster"&BG2&"!$A:$C");1;ONWAAR));"N";VERT.ZOEKEN(BD2;INDIRECT("Cluster"&BG2&"!$A:$C");3;ONWAAR))&ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(BD2;INDIRECT("Cluster"&(TEKEN(CODE(BG2)+1))&"!$A:$C");1;ONWAAR));"N";VERT.ZOEKEN(BD2;INDIRECT("Cluster"&(TEKEN(CODE(BG2)+1))&"!$A:$C");3;ONWAAR))&ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(BD2;INDIRECT("Cluster"&(TEKEN(CODE(BG2)+2))&"!$A:$C");1;ONWAAR));"N";VERT.ZOEKEN(BD2;INDIRECT("Cluster"&(TEKEN(CODE(BG2)+2))&"!$A:$C");3;ONWAAR))

waarbij BG2 letters A t/m M kan bevatten. Er zijn dus ook 13 tabs (ClusterA t/m ClusterM). Een waarde uit BG2 kan max waarde+2 en min Waarde-2 zijn. Dus stel dat de BG2 = D, dan kan de waarde zich ook bevinden in C, B of E en F.

Wat ik zoek is een formule die:

Dat indien A, er niet gezocht wordt in -1 en -2 en indien B niet in -1 (@ en ? gaat niet werken)
Daaraan toegevoegd dat de waarde niet boven M uit mag komen (dus geen M+1 of L+2 etc)

Kan iemand deze formule wat "handiger" maken? Kom er zelf niet helemaal meer uit :(

Laatst bewerkt:
Baamster,

Heb je een voorbeeld bestandje waar ik mee aan de slag kan?

Succes,
Martin

Oef, moet ik even maken...kan helaas niet hele bestand sturen (bedrijfsinfo gevoelig)....komt er aan...

Een voorbeeld bestandje is ontdaan van gevoelige, bedrijfs en persoonsgegevens.
De bedoeling is dat ik niet hoef te gokken hoe het er uit zou moeten komen te zien.

Het hoeven slechts een aantal regels te zijn, bereiken in een formule kan je eventueel zelf aan passen.

Succes,
Martin

Baamster,

Zou je hier iets aan hebben?
Code:
Function vertzoekenallesheets(Look_Value As Variant, Tble_Array As Range, Col_num As Integer, Optional Range_look As Boolean)
'
'functie als volgt gebruiken:
' =vertzoekenallesheets(zoekwaarde;zoekgebied;kolomnummer,0/1 of waar/onwaar)
' (celwaarden - zoekgebied -  moet van alle sheets gelijk zijn)

Dim wSheet As Worksheet
Dim vFound
On Error Resume Next
    For Each wSheet In ActiveWorkbook.Worksheets
        With wSheet
        Set Tble_Array = .Range(Tble_Array.Address)
            vFound = WorksheetFunction.VLookup(Look_Value, Tble_Array, Col_num, Range_look)
        End With
        If Not IsEmpty(vFound) Then Exit For
    Next wSheet
    Set Tble_Array = Nothing
    vertzoekenallesheets = vFound
End Function
vba openen met ALT+F11 kiezen voor invoegen module, daarna bovenstaande er in plakken. Volgens mij maak je het hiermee een heeel stuk eenvoudiger.

Succes,
Martin

P.S.
Met dank aan OZGRID

absoluut veel eenvoudiger! Alleen krijg ik nu wel de melding #Name?

als ik de formule gebruik:

Code:
=vertzoekenallesheets(BD2;$A:$C;3;FALSE)

ps. die , voor 0/1 of True/False gaat bij mij altijd fout tenzij ik het wijzig naar ;

Waarbij de waarde in BD2 zeker voorkomt in een van de sheets (in kolom A)

Aanpassing:
Weet niet wat ik fout deed, maar HET WERKT!!! Geweldig! Mijn dank is zeer groot!!!!

Laatst bewerkt:
absoluut veel eenvoudiger! Alleen krijg ik nu wel de melding #Name?
Ik vermoed
Code:
=vertzoekenallesheets([COLOR="Red"]"[/COLOR]BD2[COLOR="red"]"[/COLOR];$A:$C;3;FALSE)
Moeten die ; geen , worden bij een Engelstalige Excel?

Baamster,

Fijn dat we je hebben kunnen helpen.
Dan alleen nog even deze vraag op opgelost/afgehandeld zetten.

Bedankt,
Martin

P.S.
Helpmij.nl heeft geen moeite met een vraag die op meerdere sites gesteld worden, echter er zijn voldoende vrijwilligers die je dit niet in dank afnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan