• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.Zoeken in VBA voor doortrekken formules

• Onderwerp starter Onderwerp starter Paat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Paat

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2013
Ik probeer het doortrekken van formules via een vba code te vergemakkelijken.
Echter krijg ik het niet voor mekaar om daar ook een vert.zoeken functie aan toe te voegen, na veel gespit op forums ben ik niet veel wijzer geworden..

Zie het voorbeeld bestand.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsm

P.s. Ook een zelf gedefinieerde functie in een andere module gaat niet helemaal goed. De eerste rij gaat nog goed, maar hij wilt de rest van de rijen niet uitrekenen.

Alvast bedankt,
Patrick

Laatst bewerkt:
Heb enkele aanpassingen gedaan in de omschrijvingen om een en ander werkend te krijgen, kijk maar eens of je dit zint.:)

Bijlagen

Beste Cobbe,
Als ik het bestand open zie ik wel veranderingen in het werkblad maar de macro is niet aangepast. Als ik de macro run krijg ik dan ook mijn oude resultaten terug.
Zou u het bestand opnieuw willen uploaden?
Ontzettend bedankt, Patrick

Ik weet echt niet wat je wil bereiken.
Zet dat eens in je bestandje, schrijf daar eens bij wat er moet gebeuren.

Beste Cobbe,

Wat ik wil bereiken is dat de macro: "formules_doortrekken" de kolommen vult met de juiste formules.
Mijn uiteindelijke doel is dat dmv de macro in een keer alle formules in het werkblad uitgerekend worden, ipv handmatig per kolom.
Echter lukt het me niet om verticaal zoeken en de formule getal () hier ook in te betrekken.

Zie het bestandje:
Bekijk bijlage Paat.xlsm

Hopelijk is het nu iets duidelijker.

Met vriendelijke groet,
Patrick

Ja, hier kan ik zelf weer een heel stuk verder mee komen! Dankjewel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan