• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken() In Word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Beste forum leden,

We hebben op m'n werk een etikettten printer waarmee we o.a. goedkeurings etiketten printen.
Alleen de etiketmaat en de layout liggen vast. We openen telkens het bestand en typen dan over de bestaande tekst heen.
Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om hier een leuke macro voor te bedenken.

Het etiket bestaat uit een 6 tal regels.

De kopregel veranderd nooit.

De eerste tekstregel bestaat uit een artikelnummer van één letter en 4 tot 6 cijfers.
De 2e regel: Bij dit artikelnummer hoort uiteraard een artikelnaam, staat dus op regel 2 middels vert.zoeken().
De derde regel bestaat uit een vaste tekst ("aantal verpakkingen:") en het aantal en soort verpakkingen (bijv. 12 x 25 kg).
Vraag: kan je aan de hand van het ingevoerde aantal verpakkingen, aan de printer 'doorgeven' dat dit aantal etiketten geprint moet worden, zodra het etiket volledig is ingevuld? Ik heb dankzij de nimmer aflatende inspanningen van WiGi wel de volgende code gevonden, ik vroeg mij af af je in die code naar de inhoud van een cel kan verwijzen?

['code]ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:= _['/code]

hier dus het getal 1 veranderen in de inhoud van cel C3 tabblad Grondstoffen.
de 4e regel bevat naast vaste tekst het chargenummer.
De 5e de initialen van degene die het artikel heeft gekeurd (dus ook variabel).
de laatste regel bestaat uit vaste tekst en de datum van keuring.
3e vraag: kan je een soort 'dropdown menu' maken met de aanwezige initialen (tabel in Excel?)

Desgewenst kan ik morgen een voorbeeldje bijhangen.

Gerald

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kun je het printen van de etikettenniet omzetten naar Excel?
Lijkt me dan een stuk gemakkelijker om op te lossen.
Doe in elk geval maar een voorbeeldje (Excel en Wordbestand)

gerald,

je werkt best met afdruk samenvoegen. hier op het forum staan verschillende voorbeelden.

steven

Op verzoek verplaatst van Word naar Excel.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan