• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. Zoeken lukt niet met tekst invoer, wel met tekst in plakken

• Onderwerp starter Onderwerp starter JanWL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JanWL

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Goedemorgen!!!

In de bijlage heb ik een bestand bijgevoegd. In het zoekblad wil ik op art. nr. zoeken na producten uit het ingredientenblad. Als ik het artikelnummer handmatig invoer vindt hij het artikel uit het artikelblad niet. Wanneer ik het artikelnummer kopieer en plak in het grijze zoekvlak in het artikelblad herkend hij het product wel.

Ik snap niet wat hier aan de hand is :confused:....

Wie kan mij helpen

Bijlagen

Hallo Jan,

Het probleem zit hem er in dat je de artikelnummers op het ingrediëntenblad hebt opgenomen als tekst. Als je dan op het zoekblad een artikelnummer intikt dan neemt hij het daarop als getal en is het duidelijk dat hij het niet kan vinden: een getal is niet gelijk aan tekst.
Snelle oplossing:
zet ergens op het ingrediëntenblad een 1 kopieer deze, selecteer vervolgens de artikelnummers op het ingrediëntenblad kies vervolgens voor plakken speciaal en daar binnen voor vermenigvuldigen. Nu zijn alle artikelnummers ook getallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan