Ik zie niet in wat het nut is om horiz.zoeken te gebruiken, dat gaat ook niet werken.
Het probleem is dat zowel vert.zoeken als horiz.zoeken, zoeken naar een waarde, bv 1000.
Wat ik zoek is de (eerste) rij die afwijkt van de gezochte waarde en dan een waarde uit de zelfde rij maar van een andere kolom.
In cel A1 staat 1000, in cel A2 staat 1000, dit gaat door tot cel Ax waar bijvoorbeeld 500 in staat, wat ik nu zoek is de waarde Cx.
N.b. het hele blad veranderd regelmatig, een soort 'algemene formule' zou dus zeer welkom zijn.
Je ALS formule zou kunnen, ik heb dan echter een extra kolom nodig om elke A waarde te controlene en de Cx waarde krijg ik niet in de cel waar ik de waarde in zou willen hebben. Niet echt een oplossing dus.
Zelf zat ik te denken aan het laten zoeken naar de 1 na grootste waarde in de range, daarvan de rij uitzoeken en dan naar een bepaalde kolom kijken. Maar dat wil echter nog niet echt lukken.
N.b. De optie 'benaderen' kun je ook niet gebruiken, dit werkt alleen bij een gesorteerde tabel A-Z, wat ik heb is wel gesorteerd, maar Z-A.