• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken meerdere uitkomsten, kiezen voor recentste datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ojjanse

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Aloha beste forummers,

ik heb weer uren lopen puzzelen, maar ben er niet uitgekomen.
Ik heb een excelsheet met geplande bezoeken aan klanten (nummers zijn debiteurnummers, met de namen zal ik jullie niet vermoeien ;)). In dezelfde excelsheet wil ik ook een tabblad hebben waarin staat wanneer het laatste bezoek is geweest. Met vert.zoeken kan ik wel een datum vinden wanneer een bezoek is geweest, maar dit is de eerste en niet de laatste. Aangezien ik later met meerdere tabbladen wil gaan werken is het geen optie om te gaan sorteren. Dus mijn vraag is:

Hoe kan ik met een functie vertikaal zoeken waar meerdere uitkomsten zijn, de meest recente datum er uit halen? Of moet ik niet met vertikaal zoeken werken? Zie excelsheet ter verduidelijking!

Ik wacht op jullie antwoord!! Alvast bedankt voor de moeite! Hopelijk zien jullie de uitdagin! ;)

Bijlagen

Je kan deze matrixformule in bv. D1 op je tab "laatste bezoek" zetten. Aangezien het een matrix formule is, wel afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER:

Code:
=MAX(ALS(Weekplanning!$B$8:$B$37='Laatste bezoek'!A2;Weekplanning!$F$8:$F$37;""))

en vervolgens doortrekken naar beneden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan