• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken met behoud van Celeigenschappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeffie

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2013
Hallo

Ik wil vert. zoeken, maar de eigenschappen van de cellen moeten mee overgenomen worden. In het voorbeeldje gaat het dus goed als ik weeknummer selecteer, maar niet als ik datum of maand selecteer.

Wie kan me hiermee helpen?

Bedankt

Roelof

Bekijk bijlage Map2.xlsx

Met een beetje frutselen lukt dat ook wel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Cobbe,

Het lijkt te werken, maar als ik jouw formule toepas dan werkt het nog niet helemaal. in mijn toepassing komen de waarden Maand, weeknr en datum uit een draaitabel (dus in het voorbeeld de gegevens I2:I4 komen uit een draaitabel). Ik krijg nu de volgende zaken.
Als ik datum ingeef gaat het goed
Bij weeknummer komt er te staan 6/01/1900 (terwijl 6 het correcte weeknummer is)
Bij maand komt er te staan 2/01/1900 (terwijl 2 het correcte maandnummer is). Liever zou ik hier feb hebben willen staan, maar 2 kan ook.

Ik hoop dat je een oplossing kunt bieden

Roelof

Voordat er verder gefrutseld kan worden is het waarschijnlijk beter dat jij jouw bestandje iclusief de draaitabel even bijvoegt. Het zit waarschijnlijk in de opmaak van jouw draaitabel waarbij de maand getoond wordt als maandnummer er er eigenlijk een datum staat. (oid)

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsm

Hierbij de voorbeeldfile.

Het probleem zit in Q3 van Rapportage(basis)
De gegevens voor de draaitabel zitten in "invoerblad"
De draaitabel zit in "Gegevensblad"

Alvast bedankt

Roelof

celformaat moet op 'general' staan en niet op 'date'

Het werkt.
Heb nog 1 vraagje. is het mogelijk dat de maand te zien is inplaats van het maandnummer? Dus Februari inplaats van 2?

Ik had u die aanpassing toch al gegeven:
Code:
=ALS(P3="Maand";TEKST(VERT.ZOEKEN(P3;Gegevensblad!A8:B10;2;0);"mmmm");ALS(P3="Weeknr";VERT.ZOEKEN(P3;Gegevensblad!A8:B10;2;0);ALS(P3="Datum";TEKST(VERT.ZOEKEN(P3;Gegevensblad!A8:B10;2;0);"dd/mm/jjjj"))))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan