• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken moet doorgaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Office versie
Microsoft 365
In de maandkalender van bijgaand bestand staan de feestdagen vermeld die op het blad feestdagen staan. Dit gebeurt met vert.zoeken. Zoals bekend stopt die actie bij de eerste gevonden datum. Daarom staat er een aantal.als achter de vermelding. In kolommen erachter worden de tweede, derde en vierde vermelding van die datum vermeld. Daardoor staat in die maandkalender
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(E7;feest;2;0));"";VERT.ZOEKEN(E7;feest;2;0)&ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(E7;feest2;2;0));"";TEKEN(10)&VERT.ZOEKEN(E7;feest2;2;0)&ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(E7;feest3;2;0));"";TEKEN(10)&VERT.ZOEKEN(E7;feest3;2;0)&ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(E7;feest4;2;0));"";TEKEN(10)&VERT.ZOEKEN(E7;feest4;2;0)))))
Op zich werkt dit, maar ik heb gezocht naar vert.zoeken vanaf de eerstgevonden waarde, maar heb daar niets over kunnen vinden.

Kan dit of is bovenstaande oplossing de enige?

Bijlagen

Beste Rob,

Waar ik zelf veel aan heb gehad is de site van Ingrid Bapleu met matrixfuncties: http://users.telenet.be/ingrid/excel/matrix.htm
Ik weet niet of dit je helpt want ik heb je bestand niet bekeken, maar gezien je vraagstelling lijkt het mij een goede gok.

Succes en fijn weekend,

Richard

@Richard, Dank. Ik gan volgende week even verder kijken.

@GiMe, Ik weet niet wat dat hier is, maar al geruime tijd blijkt het onmogelijk zippen te openen. Kun je hem rarren of mailen, want ik ben erg nieuwsgierig naar je oplossing.

@GiMe, Ik weet niet wat dat hier is, maar al geruime tijd blijkt het onmogelijk zippen te openen. Kun je hem rarren of mailen, want ik ben erg nieuwsgierig naar je oplossing.

En ik maar denken dat ik de enige ben. :shocked:

Er zijn er meer lotgenoten, zelfs met rar-bestanden (bestand selecteren en ALT-V is de oplossing) :mad:

Mvg

Rudi

Ha, super Rudi.
Ik moest het steeds via omwegen doen.

Bedankt :thumb:

Rob,

Nieuwe poging geRARd !
GiMe,

Deze is inderdaad te openen. Ik zie dat je ook niet ontkomt aan hulpkolommen en viermaal vert.zoeken in de maandkalender. Het verschil tussen jouw en mijn methode is dat ik de mijne snap en ik geen matrixformules hoef te gebruiken. ;)

Ik dacht aan een mogelijkheid dat een tweede en volgende vert.zoeken in de oorspronkelijke lijst zoekt nadat de eerste is gevonden. Ik heb hem nu gevonden met maar één hulpkolom: voor de lijst met data hen ik een kolom toegevoegd met
Code:
=D1&AANTAL.ALS($D$1:$D1;D1)
In de vert.zoeken voeg ik dat nummer toe, dus bijv.
Code:
=VERT.ZOEKEN(D$35[B][COLOR="Red"]&1[/COLOR][/B];C1:E26;3;0)
Daarmee heb ik mijn oorspronkelijke acht hulpkolommen, door jou al teruggebracht tot vier, gereduceerd tot één.

'k snap het niet volledig Rob; post eens een voorbeeldje !

Rob,
Vrees dat je een beetje teveel hebt weggehaald (tenzij je het voor jezelf wil houden),
want de maandkalender blijft wel mooi maar egaal grijs !

Rob,
Vrees dat je een beetje teveel hebt weggehaald (tenzij je het voor jezelf wil houden),
want de maandkalender blijft wel mooi maar egaal grijs !
Moet je ff een maand(nummer) kiezen in cel D2;).

En kijk dan gelijk ff in kolom C op blad "feestdagen". Die wordt gebruikt voor de vert.zoeken.

Mijn Excuses :o

Heel goed gevonden Rob :thumb::thumb:

Mag ik vragen wat de uitkomst van TEKEN(10) is?
Ik zie niets verschijnen, heeft het te maken met ALT-ENTER ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan