• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken of index, maar dan anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert2011

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
Met =vert.zoeken(..) krijg je de inhoud van de cel waarna je zoekt. Maar ik ben juist geinteresseerd in het cel-adres van de betreffende waarde.

Voorbeeld: ik heb een postcode en zoek in een lijst met postcodes de bijbehorende plaats. Dat gaat prima met de formule "=vert.zoeken".
Maar ik zou graag i.p.v. de plaatsnaam het celadres van de betreffende plaatsnaam willen krijgen, een soort omgekeerde index dus.
Ik krijg met vert.zoeken bijvoorbeeld de plaats Zwolle, en ik zou graag als antwoord "C110" krijgen. (waarbij Zwolle in cel C110 staat)

Groet, Bert

met de formule:
Code:
=VERGELIJKEN([COLOR="#FF0000"]ZOEKWAARDE[/COLOR];[COLOR="#FF0000"]ZOEKKOLOM[/COLOR];0)

Dank voor de reactie. Ik heb de volgende formule kunnen maken:

Als de gezochte postcode in cel A1 staat, alle postcodes in kolom B en alle plaatsnamen in kolom C staan:

="C"&VERGELIJKEN(VERT.ZOEKEN(A1;B:C;2;ONWAAR);C:C;0)

en dit werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan