Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
=DAG(VERT.ZOEKEN(D3;A4:A10;2;2))&"-"&MAAND(VERT.ZOEKEN(D3;A4:A10;2;2))&"-"&JAAR(VERT.ZOEKEN(D3;A4:A10;2;2))
=DAG(VERT.ZOEKEN(D3;[COLOR="Red"]A4:B10[/COLOR];2;2))&"-"&MAAND(VERT.ZOEKEN(D3;[COLOR="red"]A4:B10[/COLOR];2;2))&"-"&JAAR(VERT.ZOEKEN(D3;[COLOR="red"]A4:B10[/COLOR];2;2))
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN($D$3;$A$4:$C$19;KOLOM()-2;0));"";VERT.ZOEKEN($D$3;$A$4:$C$19;KOLOM()-2;0))
Beste Molenaap,
Je maakt een paar denkfouten.
Bij vertikaal zoeken kun je niet uit de derde kolom een waarde ophalen, als het bereik maar 1 kolom is.
Dus jouw formule:
Code:=DAG(VERT.ZOEKEN(D3;A4:A10;2;2))&"-"&MAAND(VERT.ZOEKEN(D3;A4:A10;2;2))&"-"&JAAR(VERT.ZOEKEN(D3;A4:A10;2;2))
Moet worden:
Code:=DAG(VERT.ZOEKEN(D3;[COLOR="Red"]A4:B10[/COLOR];2;2))&"-"&MAAND(VERT.ZOEKEN(D3;[COLOR="red"]A4:B10[/COLOR];2;2))&"-"&JAAR(VERT.ZOEKEN(D3;[COLOR="red"]A4:B10[/COLOR];2;2))
Het laatste argument bepaalt of je de zoekwaarde exact moet vinden, of bij benadering. Een 0 of een 1 volstaat. jij hebt het argument op 2 staan wat hetzelfde effect heeft als 1. Je zoekt dus niet per se de datum uit cel D5.
Tenslotte nog het volgende. Datums in Excel zijn getallen met bijzondere opmaak. Het getal 1 staat voor 1 januari 1900. Dus 2 is 2 januari 1900. [Het getal 1 staat ook voor een dag van 24 uur. Dus 0,5 voor een halve dag, of twaalf uur 's middags. Dit ter zijde].
Tevens weet ik niet waar de opmerking die in kolom E moet komen te staan, vandaan komt.
Groeten,
Richard
Hoi,
waarom moet dit zo’n formule worden?, met dag en maand en jaar?
Zet onderstaande formule in D5, en sleep het naar E5, en zet de opmaak voor D5 op "Datum".
Of mis ik iets?Code:=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN($D$3;$A$4:$C$19;KOLOM()-2;0));"";VERT.ZOEKEN($D$3;$A$4:$C$19;KOLOM()-2;0))
Succes.
Thanks voor je snelle reactie de uitslag is juist vanuit kolom B kan je mij de formule uitleggen het gaat mij om het laatste -2;0) hoe krijg ik voor elkaar als ik meerder gelijke data in kolom A plaats dan de autonummers van kolom B in kolom B
Gr Paul
Hoi,
Hierbij het bestandje.
Voor meerdere zelfde data als in D3, F3, H3, enz. die staan in kolom A.
Hoop dat je dit bedoelde.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.