HenkBakker
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 nov 2006
Een tabel (zie bijlage) met motoronderdelen (in dit geval turbo charger parts) bevat een kolom (D; prod.hierarchy) met codes.
Het 6e t/m 10e karakter van deze code zegt iets over het motortype.
Ik wil het motortype weergeven in kolom E. De gegevens komen normaalgesproken uit een extern document, maar om het gemakkelijker te maken heb ik deze gekopieerd naar kolommen L en M.
Dit wil ik doen met de formule /=ALS(D2="";"";ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(DEELB(D2;6;5);$L$2:$M$386;2;ONWAAR));"unknown"))/.
Er wordt echter steeds "unknown" weergegeven (omdat ik niet wil dat er "#N/B" komt te staan), terwijl er "does not apply" moet komen te staan.
Wat is er fout aan mijn formule? Hoe krijg ik wel de juiste oplossing?
Het 6e t/m 10e karakter van deze code zegt iets over het motortype.
Ik wil het motortype weergeven in kolom E. De gegevens komen normaalgesproken uit een extern document, maar om het gemakkelijker te maken heb ik deze gekopieerd naar kolommen L en M.
Dit wil ik doen met de formule /=ALS(D2="";"";ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(DEELB(D2;6;5);$L$2:$M$386;2;ONWAAR));"unknown"))/.
Er wordt echter steeds "unknown" weergegeven (omdat ik niet wil dat er "#N/B" komt te staan), terwijl er "does not apply" moet komen te staan.
Wat is er fout aan mijn formule? Hoe krijg ik wel de juiste oplossing?