• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VERT.ZOEKEN werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
403
Hallo forum,

Ik heb een vraag over VERT.ZOEKEN
In het werkblad "reactietijden" zoek ik bij het juiste filiaalnummer de juiste kassa-categorie. Deze kassa-categorie staat in het werkbald "database filiaal" Ik gebruik nu de volgende code:
=VERT.ZOEKEN(F5;'database filiaal'!$B$5:$K$8;11;ONWAAR)

Wat is er mis met deze code?
Zie de bijlage, dan wordt het denk ik wat duidelijker
 

Bijlagen

  • storingsformulier goed.zip
    64,4 KB · Weergaven: 29
Hoi toverkamp,

Uit het help bestand van Excel 'Zoekt naar een waarde in de meest linkse kolom van een tabel en geeft als resultaat een waarde uit dezelfde rij in een kolom die u in de tabel hebt opgegeven. Gebruik VERT.ZOEKEN in plaats van HORIZ.ZOEKEN als de vergelijkingswaarden zich in een kolom links van de gegevens bevinden die u zoekt.'

Dus ik denk dat het zoiets moet zijn (denk ik) :confused:

Code:
=VERT.ZOEKEN(F6;'database filiaal'!$B$5:$K$8;11;ONWAAR)

Suc6
 
Hoi toverkamp,

Uit het help bestand van Excel 'Zoekt naar een waarde in de meest linkse kolom van een tabel en geeft als resultaat een waarde uit dezelfde rij in een kolom die u in de tabel hebt opgegeven. Gebruik VERT.ZOEKEN in plaats van HORIZ.ZOEKEN als de vergelijkingswaarden zich in een kolom links van de gegevens bevinden die u zoekt.'

Dus ik denk dat het zoiets moet zijn (denk ik) :confused:

Code:
=VERT.ZOEKEN(F6;'database filiaal'!$B$5:$K$8;11;ONWAAR)

Suc6

bedankt voor de snelle reactie, maar de code die jij geeft is toch dezelfde die ik al had gegeven?
 
Sorry, het moet zijn.

Code:
=VERT.ZOEKEN(F5;'database filiaal'!$F$5:$K$8;6;ONWAAR)


Hoop dat het nu wel werkt.

Suc6
 
Kleine aanvuling op VERT.ZOEKEN.
Als je zoekt in een bereik van kolom B t/m K, dan is kolom K niet de elfde kolom, maar de tiende kolom. Je telt namelijk vanaf kolom B.

Richard
 
Kleine aanvuling op VERT.ZOEKEN.
Als je zoekt in een bereik van kolom B t/m K, dan is kolom K niet de elfde kolom, maar de tiende kolom. Je telt namelijk vanaf kolom B.

Richard

Ja ik zag dat later ook. Want nu is hij vanaf de zesde kolom geteld. Maar in ieder geval bedankt voor de duidelijkheid!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan