Voor facturatie van gewerkte uren aan klanten kan ik periodiek een bestand met een bulk data downloaden uit de urenregistratie. Om te voorkomen dat ik elke keer de excellijst handmatig moet analyseren en bijwerken wil ik iets in excel maken wat de info automatisch uit het bestand blijft halen, ook als deze langer wordt door toevoeging van nieuwe data. Een draaitabel is zover ik weet geen optie omdat ik daar zelf geen info aan toe kan voegen, wat wel nodig is.
Bijgaand het voorbeeld.
Uit het databestand wil ik naar de klantnaam zoeken en de werkzaamheden van bepaalde projecten met bijbehorden uren eruit kunnen halen. Ben al de hele dag met VLOOKUP aan het stoeien geweest maar dat lukt me niet
Het doel is om de verrichtte werkzaamheden te kunnen beoordelen en bepalen hoeveel uur daarvan moet worden doorbelast. Misschien is er een andere betere optie. Dan sta ik daar uiteraard voor open!
Alvast heel hartelijk dank voor de hulp!
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
Bijgaand het voorbeeld.
Uit het databestand wil ik naar de klantnaam zoeken en de werkzaamheden van bepaalde projecten met bijbehorden uren eruit kunnen halen. Ben al de hele dag met VLOOKUP aan het stoeien geweest maar dat lukt me niet

Alvast heel hartelijk dank voor de hulp!
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx