• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. Zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Plots werken men koppelingen niet meer.
De koppelingen naar men database werken niet meer.

In plaats van de inhoud van de cellen komt er gewoon 5
Dit is het nummer van de kolom die ik opvraag

Men database werkt nog, want in een andere map worden de cellen wel goed opgehaald.

En... het is redelijk dringend;

Heeft die misschien (hopelijk) een simpele reden.

Geen bijlage of voorbeeld... wordt wel erg lastig om hier een oplossing voor te geven.

Vergelijk de formule met die in de andere map is de enige tip die ik je kan geven met de info die je tot nu toe gegeven hebt.

Laatst bewerkt:
Geen bijlage of voorbeeld... wordt wel erg lastig om hier een oplossing voor te geven.

Vergelijk de formule met die in de andere map is de enige tip die ik je kan geven met de info die je tot nu toe gegeven hebt.

Ik heb wat opgekuisd om privé-doeleinden.
Durf ze hier niet op het net gooien.

2 bestanden bijgevoegd.

Bijlagen

Als je benaderen in de VERT.ZOEKEN() op nul/ONWAAR zet doet hij het (geloof ik) wel.

Code:
=VERT.ZOEKEN(B6;[Databank.xls]Database!$A$3:$F$250;5;[B][COLOR="Red"]0[/COLOR][/B])&" "&VERT.ZOEKEN(B6;[Databank.xls]Database!$A$3:$F$250;6;[COLOR="red"][B]0[/B][/COLOR])

Edit : Sorry Paul !

Laatst bewerkt:
Code:
=VERT.ZOEKEN(B6;[Databank.xls]Database!$A$3:$F$250;5;[B][COLOR="Red"]0[/COLOR][/B])&" "&VERT.ZOEKEN(B6;[Databank.xls]Database!$A$3:$F$250;6;[COLOR="red"][B]0[/B][/COLOR])

Edit : Sorry Paul !
Je hoeft je niet te verontschuldigen omdat je iemand helpt:rolleyes:

In mijn bestand als ik koppelingen bijwerken probeer dan vindt hij ineens niks meer ?
De formules zijn eigenlijk niet aangepast geweest.

Wil iemand het privé eens bekijken, ik zet het liever niet op het net.

De aangedragen oplossing is volgens mij inderdaad de oplossing. Door geen waarde op te geven voor benaderen gaat excel er van uit dat benaderen waar is.

Hierdoor wordt in je database de waarde opgehaald van rij 136. In cel A136 staat 1, deze wordt dan gevonden en geeft de 5e rij (F136) terug. Hier staat inderdaad 5 verander deze waarde maar eens, de uitkomst van vert.zoeken verandert mee.

Waarschijnlijk is deze rij er later bijgekomen of stond deze eerst buiten je zoekbereik. Als je rij 136 wist uit je database werkt het ook weer, maar beter is de formule toe te passen zoals door bandito bob en GiMe is aangedragen.

Ik was alles aan het aanpassen om verder te kunnen.
= paniekreactie.

Ik bekijk straks de door jou opgegeven oplossing.

Ik hou jullie op de hoogte

Het toevoegen van "0" of "ONWAAR" is inderdaad de oplossing. Maar je moet ook denk ik even je zoekbereik vergroten. Iets als:

Code:
=VERT.ZOEKEN(B6;[Databank.xls]Database!$A:$F;5;0)&" "&VERT.ZOEKEN(B6;[Databank.xls]Database!$A:$F;6;0)

Daarmee voorkom je dat, als de database groter wordt, je buiten de range terecht komt.

Blijkt inderdaad te kloppen.
Het was met een klein hartje dat ik dit berichtje heb gepost, vanmiddag weinig gegeten.
Maar ondertussen de schade reeds ingehaald.

Als ik goed begrijp heb ik zo de hele kolom :

VERT.ZOEKEN(B6;[Databank.xls]Database!$A:$F$;5...

Dit bespaart me in de toekomst een hoop werk.
Nu heb ik dit steeds aangepast.

Voilà, weeral iets belangrijks bijgeleerd.

Beste MBBS,

Fijn te horen dat je vandaag weer iets geleerd hebt. Dat is hetgeen waar wij helpers blij van worden.
Nu alleen in je formule nog de $ achter de F weghalen, maar dat zal een typo zijn :-)

Groeten,
Richard

Als ik goed begrijp heb ik zo de hele kolom :

VERT.ZOEKEN(B6;[Databank.xls]Database!$A:$F$;5...

Doe dit niet... ;)

Using Range References

Possibly one of the most common mistakes made when designing a spreadsheet is using your formulas to reference entire columns of data. This forces Excel to look through potentially thousands, if not millions or cells which it need not be concerned with at all. Assume, for example you have a table of data ranging from cell A1 down to H1000. You may decide that you want to use one or more of Excel's look-up formulas to extract required information. As your table may be growing and as new data is added, it is common to reference the entire table incorporating all rows and all columns. In other words, your reference may look something like "A:H", or possibly A1:H65536. The reason this is done is so that when new data is added to the table it will automatically be referenced in the formulas. This is a very bad habit to form and should be avoided in most cases. This obviously begs the question that if you do not do this you will be constantly needing to update your formula references to incorporate the new data as it is added to the table. Possibly one of the very best ways to overcome this is to familiarise yourself with the use of dynamic named ranges. If you are not familiar with these, check them out here: Dynamic Ranges

Bron: http://www.ozgrid.com/News/GoodVsBadDesignSpeedUpEvents.htm

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan