• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoyo95

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Ik heb een werkmap met daarin een hele lijst van muziek die overal en nergens op mijn computer staat, voor artiest, titel, track, album en alles een eigen kolom, en elk nummer op een nieuwe regel.

Nu wil ik graag, dat als ik in het "zoekvak" (Cel A1) bijvoorbeeld <ARTIEST> intyp, dat er dan de complete lijst met nummers van <ARTIEST> tevoorschijn komt.

Met vert.zoeken in cel A3 typen krijg ik namelijk alleen het eerste zoekresultaat, terwijl er veel meer zouden moeten zijn. Ik zou dus graag willen weten wat ik in A4 moet typen, zodat daar het tweede resultaat weergegeven wordt, en in A5 het derde resultaat.

Alvast bedankt voor degene die mij gaat proberen te helpen :)

PS ik gebruik geen VBA, het moet dus echt ik excel ;)

Hey Danny

bedankt voor de snelle reactie, maar ik krijg de formule maar niet omgebouwd tot 'mijn' bestand :( Ik snap niet waarom het niet lukt, maar het werkt gewoon niet als ik de bereiken en cellen aanpas naar mijn bestand :shocked:

Bijgevoegd mijn bestandje, zo ziet het 'echte' bestand er ook uit.

Heb maar een paar Donald Duck-Figuurtjes als artiesten genomen :o

Bijlagen

Beste yoyo95 ;)

Zie bestandje.

Het is een matrix formule, die moet je afsluiten met SHIFT + CTRL + ENTER.

Groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste yoyo95 ;)

Zie bestandje.

Het is een matrix formule, die moet je afsluiten met SHIFT + ALT + ENTER.

Groetjes Danny :thumb:

Aha, daar lag het dan aan... ik vond het al zo raar dat die {} dingetjes er niet omheen kwamen, maar dat is nu dus opgelost :D

Bedankt voor je hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan