• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimhek

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Hallo Allemaal

Ik heb een werkblad gemaakt voor de berekening van verschillen tussen conventioneel licht en LED licht.
Ik heb een aantal bladen met gegevens en een blad met uitkomsten. Nu is het de bedoeling dat ik keuzes maak in het blad uitkomst.
De gegevens voor die keuze staan in de gegevens bladen.
Mijn probleem:
Ik kan een keuze maken in cel E8 tussen B2B en Distributeur af China etc. in cel E9 kan ik aangeven om wat voor type lamp het gaat (bijv. spotlight) in cel E10 kan ik het bijbehorende model kiezen bijv. PS SL1038 .........
In cel E11 heb ik het probleem. Ik heb hier een formule ingevoerd welke eerst kijkt wat er in cel E8 staat, op basis van deze informatie gaat hij zoeken in het bijbehorende blad naar de tekst die staat in cel E10. Nu komt het de uitkomst is soms oke maar de meeste tijd niet dan verwijst hij weer naar andere waardes (dus cellen)
Wie heeft hier de juiste oplossing voor. Het gehele bestand is bijgevoegd (foto's). Volledig bestand is te groot maar kan alsnog via de mail verstuurd worden

BVD
Schermafbeelding 2010-12-05 om 12.00.03.pngSchermafbeelding 2010-12-05 om 12.00.37.pngSchermafbeelding 2010-12-05 om 12.00.17.pngSchermafbeelding 2010-12-05 om 11.59.47.png

En als je het bestand even verkleind door het te Rarren of te Zippen?

Beste Wim,

1) kun je een exel-bestandje (ontdaan van gevoelige info) toevoegen; dan kan er ook gerichter antwoord worden gegeven.

2) ik zie dat je nog andere vragen open hebt staan.
zijn deze opgelost, zet de vraag s.v.p. dan op opgelost.
zo nee, beantwoord dan even wat nog niet is opgelost.

Waarschijnlijk ben je met 1 bestandje bezig, waar je alle oplossingen van de vragen wilt gebruiken.

vert zoeken

Ik krijg het niet verkleind tot 100kb
wat nu??
groet
wim

Ik zal straks alle openstaande vragen op opgelost zetten

helaas

Ik krijg mijn bestand niet verder gecomprimeerd dan 200kb

Jammer dus

plaats een gedeelte van je bestand (waar alle relevante bescheiden) in staan.

dit is vast wel kleiner te maken dan 100kb.

En als je je gegevensbereik inkort of overtollige bladen verwijderd?

nieuwe poging

Bekijk bijlage Werkmap6.xlsx
Hier even een voorbeeld zoals je ziet is de waarde van cel B5 niet dezelfde die hoort bij het model hoort (zie blad B2B(2))
Wie help mij uit de brand

groet,

wim

Je vergeet om te benaderen in de functie =VERT.ZOEKEN.
benaderen weggelaten = WAAR = 1
benaderen → ONWAAR = 0

Hallo,

Zoiets als formule?

=ALS(B2="B2B";VERT.ZOEKEN(B4;'B2B (2)'!A1:D122;4;ONWAAR);"fout")

Kees

Laatst bewerkt:
Hier zal het wel mee lukken:

Code:
=VERT.ZOEKEN($B$4;INDIRECT($B$2);4;0)

Heb uw gegevenstabel op bladB2B wel een naam gegeven.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan