• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickdb

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Ik heb twee afzonderlijke excel files met data
Het eerste file bevat een uniek id en art nr, het ander file bevat het art nr en omschrijving.
Nu zou ik in de eerste file indien de art overeenkomen de omschrijving van de tweede file wensen?
Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt

Beste patrickdb,

Zonder voorbeeldbestand zeg ik > selecteer de cel waar het resultaat moet komen en typ =VERT.ZOEKEN in de formulebalk en vervolgens op de FX button daarvoor.
Als dit niet helpt heb je rechtbovenin de ? staan of F1 en zoek op vert.zoeken en lees het even door. Als je dan nog vragen hebt mag je ze gerust stellen en voeg een voorbeeldje bij met wat je zelf al bereikt hebt....

Dit is een soort van uitlegje...
Code:
=VERT.ZOEKEN(cel met artikel wat gezocht moet worden;het bereik waar in gezocht moet worden;welke kolom moet weergegeven worden;exacte/onexacte overeenkomst)

Succes

Laatst bewerkt:
Het rode in jouw formule is fout:
Code:
=VERT.ZOEKEN(D2;[COLOR="#FF0000"]Blad2!A2:A10;Blad2!F2:F10[/COLOR];ONWAAR)

De zoekwaarde is D2 en die moet je vervolgens laten zoeken in het hele bereik Blad2!A2:L10 en niet zoals jij aangeeft A2:A10 want dan kan hij ook alleen dit als resultaat geven. Het resultaat geef je weer door de hoeveelste kolom aan te geven. Dus in jouw bereik (A2:L10) is kolom B = 2 en kolom C = 3.
Dus je code zou er zo uit moeten zien:
Code:
=VERT.ZOEKEN(D2;[COLOR="#00FF00"]Blad2!$A$2:$L$10[/COLOR];[COLOR="#00FFFF"]6[/COLOR];ONWAAR)
Dan krijg je als resultaat: "Stalen neus. Stalen tussenzool. Profiel buitenzool. Klasse EN ISO 20345 SB P"

Zie ook de kleurtjes zodat je kan zien wat bij wat hoort...

Laatst bewerkt:
@spaarie

deze kleuren zijn (wat mij betreft) zeer slecht te lezen.

misschien voor de toekomst een andere accentmethode kiezen?

Probleem opgelost

Bedankt voor uw snelle interventie.
Dom probleem is dan ook snel opgelost.
Bedankt
mvg,
Patrick:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan