• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sietssoo

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2013
Beste allemaal,

Voordat ik een voorbeeld ga maken, de volgende vraag:

Kan je met verticaal zoeken alle opties laten weergeven door 1 keer wat in te vullen.
Bijvoorbeeld: A1 is 25, in kolom B staan allerlei getalreeksen van maximaal 7 cijfers (22, 25, 2512, 123, 2512122 etc.).

In kolom C laat hij dan alle mogelijke combinatie zien waarbij de getalreeks begint met 25. Is dit mogelijk?

Als dit mogelijk is, dan de volgende vraag:

A1 geeft in kolom C alle 25..... mogelijke reeksen. Maar als ik in A2 89 invul doet hij deze onder de mogelijke reeksen van A1 in kolom C bijvoegen.

Snap dat het een beetje vaag geformuleerd is, maar ben vooral benieuwd of dit mogelijk is.Bekijk bijlage tijdelijk.xlsxBekijk bijlage tijdelijk.xlsxBekijk bijlage tijdelijk.xlsx

Laatst bewerkt:
ik denk dat je toch wat moeite moet doen om een voorbeeld te produceren, want dit is mij totaal niet duidelijk.

ik denk dat je toch wat moeite moet doen om een voorbeeld te produceren, want dit is mij totaal niet duidelijk.

Bedankt KristiaanL voor het reageren,

Ik weet niet of je toevallig bekent bent met bestekposten? Bijvoorbeeld je heb het getal 25, daaronder vallen allemaal getallen die beginnen met 25. Al die verschillende getallen stellen een product voor. Ik zou dus graag willen weten of het mogelijk is als je het getal 25 invult of je dan alle producten zou kunnen laten weergeven die beginnen met het getal 25.

Zo moeilijk is het maken van een voorbeeld echt niet.

Zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zo moeilijk is het maken van een voorbeeld echt niet.

Zie bijlage.

Bedankt alex,

Ik heb ff een voorbeeldje gemaakt de zoekwaarden staan in het blad RSX. Bij het blad onderaannemers en leveranciers en dan kolom G de invoer kolom. Ik zou dus graag als ik bijvoorbeeld daar 123 intoets dat die besteksposten 123010, 123030, 123040, 123080 automatisch eronder laat zien. Niet dat ik deze handmatig zelf nog moet invoeren

Bijlagen

Niet QUOTEN s.v.p. Maakt dit draadje nogal onleesbaar op een gegeven moment.

Maarre... mijn voorbeeldje in #4 kon je niet op weg helpen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Uhm deels, want ik snap de formules die je toepast echt zoals ik het nu zie, kan je maar een zoekwaarde invullen. Ik zou graag meerdere willen kunnen invoeren en dat ze dan onder elkaar in kolom G komen te staan. En dat snap ik niet, hoe dat kan.

Ik kan nergens uit het voorgaande halen dat je op meerdere termen wilt filteren. Je hebt het over zoekterm 25, of 123.

Laat eens (handmatig) zien in het voorbeeld wat je als resultaat verwacht. Anders blijft het gokken.

Is trouwens een filter boven je tabel niet de beste oplossing?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het reageren.

Wist niet dat dat uberhaupt kon wat je in je voorbeeld hebt staan, weer wat geleerd :thumb: , maar het is helaas niet wat ik zoek, hetzelfde zou ik voor 2 zoekcijfers of 4 zoekcijfers mogelijk moeten zijn. En dat zoekcijfers dan allemaal in te voeren zijn in dezelfde kolom.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan