• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

festus

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Berichten
5
Hallo,
Ik wil bij de gevonden waarde in D3 met vert.zoeken de bijbehorende tijd die in kolom D staat weergeven in F5. Ik heb al van alles geprobeerd, maar elke keer krijg ik #N/B.
Heeft iemand een idee?
Bvd. Hans

Bijlage: voorbeeld
 

Bijlagen

  • Map2.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 21
Hans,

in cel E2:
PHP:
=INDEX(D15:D64;MATCH(D2;E15:E64;0))
Geeft het eerste tijdstip waarop de max bereikt wordt

in cel E3:
PHP:
=INDEX(D15:D64;MATCH(D3;E15:E64;1))


cel eigenschappen op 'tijd' zetten.
 
Laatst bewerkt:
Aanvullend waarom je N/B krijgt: jij wilt met de VERT.ZOEKEN functie "naar links" kijken, oftewel zoeken in kolom 4, en resultaat uit kolom 3 weergeven. Dat kan niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het werkt niet.
Als ik de formules invoer komt er bij E2 en E3 #NAAM te staan.
In F5 moet de tijd komen te staan die in de tabel correspondeert met 8,4 in dit geval moet er dus 00:16:08 tevoorschijn komen.
 
Wel even de formules vertalen als je een NL-versie van Excel hebt. Tip: https://nl.excel-translator.de/translator/

Ik heb er nog eens naar gekeken. 80% van de maximale waarde hoeft natuurlijk niet exact te vinden te zijn in de lijst (vaak niet), daarom heb ik een formule genomen die de eerstvolgende tijdwaarde bepaalt als een maximum ergens tussen twee waarden in ligt:
Code:
F5: =INDEX(D16:D64;VERGELIJKEN(D3;E16:E64;1)+(ZOEKEN(D3;E16:E64)<>D3))
Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • Map2 (AC).xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Allemaal gelukt, heel blij mee. Bedankt voor jullie hulp.:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan