• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pringles

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2019
Berichten
4
Ik heb nog een vraag inzake een klaverjasbestand van 9 avonden. Oorspronkelijk bestond het bestand uit 8 avonden. Ik moet er dus een kolom aan toevoegen.

Er stonden de volgende formules in tabblad : jaar:
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel22;5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel2[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel3[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel4[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel5[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel6[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel7[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel8[#Alles];5;0)

Wat moet ik voor formule invullen bij de 9e dag?

Ik heb een deel van het bestand hier toegevoegd. Ik heb nu zelf andere formules ingevuld, die werken wel,zie bijlage tabblad : jaar De namen zijn verzonnen.

Ik weet dus niet de betekenis van bovenstaande formules. En dan begrijp ik ook niet het verschil van de 1e formule tussen de 2e.

Kan iemand mij helpen?
 

Bijlagen

  • Test klaverjas bestand.xlsx
    41 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Als ik je excel sheet bekijk dan denk ik dat de nieuwe formule prima werkt.
Het gaat tenslotte om de totalen toch?

Iedereen heeft een bepaalde manier om zijn doel te behalen dat kan op meerdere manieren waaronder verticaal zoeken en zo zijn er wss nog tal van oplossingen op je doel te halen

werkt het nu niet dan volgens jou?
 
Ik heb nog een vraag inzake een klaverjasbestand van 9 avonden. Oorspronkelijk bestond het bestand uit 8 avonden. Ik moet er dus een kolom aan toevoegen.

Er stonden de volgende formules in tabblad : jaar:
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel22;5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel2[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel3[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel4[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel5[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel6[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel7[#Alles];5;0)
=VERT.ZOEKEN(C7;Tabel8[#Alles];5;0)

Wat moet ik voor formule invullen bij de 9e dag?

Ik heb een deel van het bestand hier toegevoegd. Ik heb nu zelf andere formules ingevuld, die werken wel,zie bijlage tabblad : jaar De namen zijn verzonnen.

Ik weet dus niet de betekenis van bovenstaande formules. En dan begrijp ik ook niet het verschil van de 1e formule tussen de 2e.

Kan iemand mij helpen?

Beste Pringles,

Kijk in het menu onder "Formules" eens naar "Namen beheren".
Dan zal je zien dat op elke tabblad/sheet een gebied een tabel/naam is gekoppeld aan een specifiek gebied.
Normaal gesproken verwijs/selecteer je bij het invullen van de formule verticaal zoeken naar een specifiek gebied. Als je nu in plaats van de verwijzing de "naam" van de tabel invoert, dan krijg je hetzelfde resultaat.

De door jou aangepaste formule werkt in dit geval beter. Wanneer je twee personen hebt met (identiek) dezelfde naam dan geeft deze bij verticaal zoeken altijd het resultaat van de 1e naam. Dit voorkom je op deze manier.
 
MBT je vraag over het verschil: je kunt dat
Code:
[#Alles]
weglaten. Dat "Alles" zorgt ervoor dat je de koprij meeneemt, maar daar ben je niet in geinteresseerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan