• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Treebooij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2019
Hallo beste mensen,

Even snel voorstellen, ik ben Thijs en ik probeer een form. te maken wat mijn werk een stukje makkelijker maakt. Hier de vraag!

in het form. staat een lijst met Merk,materiaal en omschrijving. Als ik de omschrijving in typ vult hij mooi het form. aan met materiaal en merk. als er niks staat is de cel ook optie's leeg. tot nu toe helemaal top.

Het probleem wat ik heb is dat ik graag in delen van de omschrijving wil zoeken, dus in halve omschrijvingen. En dat hij dat dan zelf verder aanvult in de omschrijving van de cel. mocht hij niks vinden moet de cel ook optie's leeg blijven.

ik zal een bestandje bijvoegen misschien is het dan duidelijker. en hopelijk kunnen jullie er iets mee alvast bedankt!

Bijlagen

Gegevensvalidatie een optie? Zie bijlage.
Heb andere formules ook wat versimpeld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord.

Jammer genoeg is dit niet voldoende, de lijst waar in gezocht gaat worden staan meer de 1000 artikelen in.

Het doel is. minder typen (sneller werken)

Wat ik aan het maken ben is een keurlijst. Ik keur materialen en de klant krijgt een geprint keur certificaat mee. met daarop zijn gekeurde materialen (het excel lijstje) De meeste materialen wat we keuren zijn "standaard" maar het zijn er wel veel en 1 type kan bijv. meerde lengtes hebben.

je wil dus 70 intypen en er moet komen Inco 70cm Gleistein Klimstrop en niet Tibor 70cm Edelrid Klimstrop.

en waar is de form in uw voorbeeld?

Het form. is het zelfde alleen dan wat meer aangekleed dat het er uit ziet als een certificaat .(zoals in mijn bestandje zo staat het ook op het certificaat alleen dan staan de gegevens op een ander blad)
ik typ de omschrijving (of een deel daarvan) in en hij vult de rest aan. nou snap ik als bijv. 70 in typ dat hij daar niet zo veel mee kan omdat er meerde cellen zijn met het getal 70. als hij dan een fout geeft weet ik dat ik meer gegevens er bij in moet typen om wel aan een juiste zoek term te komen.
waarom hij trouwens leeg moet blijven als er niks gevraagd word is omdat het form zo rechtstreeks geprint word.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik ga hier even mee stoeien! denk dit dat dit wel wat is. Hou jullie op de hoogte!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan