• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoken geeft stedds een nul

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,
Ondanks dat ik deze formule gebruik:
Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN($E$1;Adressen!A:K;5;0));"";VERT.ZOEKEN($E$1;Adressen!A:K;5;0))
Krijg ik de waarde 0 (nul) terug, terwijl de cel toch echt leeg is. M.a.w. de eerste vert.zoeken funtie vindt een nul dus heeft de functie ISNB geen nut.

Iemand een idee hoe dat op te lossen? Heb zelf geëxperimenteerd met de celeigenschap, maar zonder succes.

Sorry, de kop moet dus zijn: Vert. zoeken :p
En stedds moet zijn steeds :p

Laatst bewerkt:
Beste Cor,

Het is best mogleijk dat je een getal zoekt in een reeks tekst. Ook al zie jij een getal en heb je de opmaak van tekst gewijzigd naar standaard of getal, dan nog kan Excel het zien als tekst.
Selecteer een lege cel, kopieer deze, selecter het zoekbereik en ga via Bewerken > Plakken Speciaal > Waarden > Optellen. OK.

Helpt dit?
Zo niet, kun je dan iets uploaden?

Richard

Nee Richard, ik zoek geen getal.
Bekijk, als je wilt, de bijlage even.

Bijlagen

Hi Cor,

Nulwaarden verbergen lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing.

Joske

Ofwel met deze formule :

Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN(E1;Adressen!A:K;5;0)=0;"";(VERT.ZOEKEN(E1;Adressen!A:K;5;0)))

Joske

Code:
=ALS(IS[B][COLOR="Red"]LEEG[/COLOR][/B](VERT.ZOEKEN($E$1;Adressen!A:K;5;0));"";VERT.ZOEKEN($E$1;Adressen!A:K;5;0))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ofwel met deze formule :

Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN(E1;Adressen!A:K;5;0)=0;"";(VERT.ZOEKEN(E1;Adressen!A:K;5;0)))

Joske
Joske, in dit geval is de cel leeg. Dus is en blijft het een raadsel waarom de formule een nul teruggeeft. En nulwaarden verbergen doe ik niet zo graag.

Bedankt voor je reactie :thumb:

Roncancio,
Code:
=ALS(IS[B][COLOR="Red"]LEEG[/COLOR][/B](VERT.ZOEKEN($E$1;Adressen!A:K;5;0));"";VERT.ZOEKEN($E$1;Adressen!A:K;5;0))
Deze werkt Roncancio. Wat zoeken we (ik) toch eigenlijk de oplossing te ver.
Bedankt :thumb:

Eng:
Code:
=TRIM(C2&" "&D2&" "&" "&E2&" "&F2)
Als je dit in kolom B zet heb je ook geen last van de extra spatie wanneer de naam geen voorvoegsel(s) heeft, of als andere gegevens ontbreken.

Eng:
Code:
=TRIM(C2&" "&D2&" "&" "&E2&" "&F2)
Als je dit in kolom B zet heb je ook geen last van de extra spatie wanneer de naam geen voorvoegsel(s) heeft, of als andere gegevens ontbreken.
Hé, deze kende ik niet. Voor geïnteresseerden: de functie in het Nederlands is: SPATIES.WISSEN

Bedankt voor het meedenken :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan