Vertaal wordpress

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Beste Helmij
Ik heb translatepress gebruik maar hij gaf error door conflicten met andere plugins.
NU gebruik ik Locotranslate maar daarmee krijg ik 10% van de website niet vertaald.
De laatste paar woorden vind ik negers dus kan ik ze niet vertalen.
Weet iemand iets beters dat 100% werkt?

Het blijft altijd een gevalletje van AI en vertalingen. De allerbeste oplossing voor vertalen is de gebruiker zelf. Niets is zo vervelend als coach als (spoorweg) rijtuig vertaald wordt in touringcar of bus, of car (eveneens spoorweg rijtuig) in auto. En zo zullen er nog meer voorbeelden zijn. In elke site die gebruik maakt van een automatische Google Translate of iets dergelijk heb ik vaak genoeg afknappende taalfouten gezien.

Een slechte vertaling is bovendien geen goede visitekaartje voor je site. Dus daarom is mijn advies, als je echt meertalig wilt zijn, om een plug-in te zoeken waarbij je zelf delen van je site kan vertalen.

Enige dat ik kan aanvullen is dat je geen 100% gaat bereiken. Vertalen blijft contextgevoelig. Daarnaast heb ik gezien dat de code van een engelstalige website zo was opgebouwd dat dit werkte voor het engels. Waar men geen rekening mee had gehouden was het feit dat sommige woorden meerdere betekenissen kunnen hebben. Er was slechts 1 woord en dus vertaling mogelijk.

Ander ding om rekening mee te houden is de layout. Zo kan een Engels woord heel kort zijn en de vertaling heel lang. Ook iets om rekening mee te houden.

En dan heb je ook nog culturele verschillen tussen landen. Dus in het ene land kan een website veel formeler zijn dan bijv. een ander land. Ook de manier van aanspreken enz.

Oftewel. Uiteindelijk wordt het een boel maatwerk

• Leuk
Waarderingen: bron
Ja, dat vermoedde ik al toen ik de vertaling zag.
Dus werk aan de winkel....

@kalm, gelukkig heb je je naam mee!

Ik werk zelf ook met Locotranslate en dat gaat helemaal prima! Heb alles kunnen vertalen wat niet vertaald was. Maar ja, het kan inderdaad aan het theme liggen.

Terug
Bovenaan Onderaan