Vertaalprogramma gezocht (software)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabukid

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
Hoi Helpmij-ers,

Ik ben op zoek naar een goed vertaalprogramma, dat uiteraard woorden vertaalt van het Nederlands en/of Engels naar een "vreemde" taal (Engels, Frans, Spaans, Italiaans, Duits) en dat tegelijkertijd ook een beetje kundig is met zinvormingen naar de "vreemde" taal. (net als een spellingscontroller ook suggestie voor zinvormingen doet o.i.d.)
Kan iemand mij een dergelijk vertaalprogramma noemen die aan de bovengestelde voorwaarden voldoet?

Met vriendelijke groet en alvast mijn hartelijke dank voor reacties!

Mijn ervaring is dat het leuk voor woorden is maar zinnen hebben ze allemaal de grootste moeite mee!

Geplaatst door Raymond Bos
Mijn ervaring is dat het leuk voor woorden is maar zinnen hebben ze allemaal de grootste moeite mee!

Klopt..

"Ik stuur jou een brief"

Wordt:

"I'll wheel you a letter"

Wheel?? Jah.. Autostuur wellicht, maar niet stuur van STUREN..

Overigens kun je bij worldlingo.com ook professioneel voor je laten vertalen door een mens.

Xp en Raymond,

Ontzettend bedankt voor jullie reacties!
Mijn ervaring is exact hetzelfde met de vertalers.
Ik hoopte eigenlijk dat er een vertaalprogramma zou zijn dat met woord synonieme oplossingen zou komen.
Wellicht zijn er nog meer suggesties?

Met vriendelijke groet,

Net zo beperkt in vertalen als bovenstaande produkten

Apocolypse bedankt voor je reactie!
Wat M@rio zegt is ook mijn ervaring, freetranslation.com geeft dezelfde beperkingen als de eerder genoemden.

Anderen suggesties uit ervaringen!?
Is er een vertaalprogramma die wat beter met zinvorming en synoniemen kan om gaan?

Groet,

Ik heb hier nog wel Vandale woordenboeken:
Ned. --> Eng.
Eng. --> Ned.
Ned. --> Duits
Duits --> Ned.
Ned. --> Fr.
Fr. --> Ned.

Op cd, met bij elk woord veel voorbeeldzinnetjes in welke contexten het woord kan gebruikt worden. Echt heel handig.
Kheb hem al proberen te uploaden naar yousendit.com, maar het BLIJFT maar duren. (5 uur lang en nog niet klaar)
600MB.. als je er iets mee kan. Ik wil het wel doorsturen, maar HOE?

James:)

Punt is dat het woordenboeken blijven en het woord per woord willen vertalen..

:(

James bedankt voor jou reactie!
Ik ken Vandale woordenboeken en werk op zich heel erg handig, heeft alleen het probleem niet met volzinnen om te kunnen gaan. (zoals Xp ook aangeeft)
Ik zoek toch iets anders, misschien bestaat dat wel niet echt.

M@rio ook bedankt voor jou reactie!
Wat euroglot betreft, ik zal dat eens bekijken.
Wanneer ik de site lees komt dat aardig in de buurt van wat ik zoek.
Ik kan er alleen niet via de site uitkomen hoe het programma dan precies in vertalingen zinvormingen en synoniemen verwerkt/gebruikt? (hopelijk niet met losse woorden)
Ik heb inmiddels een mail met een aantal vragen naar Euroglot gestuurd en ik wacht af.

Groet en dank,

Laatst bewerkt:
Vertaalprogramma

Ik heb ook problemen met het goed vertalen van nederlands naar engels en moet hierbij opmerken dat niet alle vertaal programma's goed functioneren. En na heel wat de web te hebben doorspit heb ik een betere vertaalprogramma gevonden:

http://translate.google.com/translate_t?langpair=nl|en

De moeite waard om het te proberen. In ieder geval beter dan de andere vertaalprogramma's! :D

Laatst bewerkt:
Hallo?

Topic is bijna 2 jaar oud !!!!!

Reageren lijkt mij niet zinvol......

Verder is het vertalen ook daar waardeloos:

Hallo,

Mijn naam is Raymond Bos en ik ben veel op www.helpmij.nl
Ik heb een vrouw en één kind.
Ik heb het naar mijn zin hier en breng veel tijd door op het forum.

Hello,

My name is Raymond Forest, and I am much at www.helpmij.nl
I have a wife and a child.
I am referring to my sentence here and bring a lot of time on the forum.

:(:(:(:(:(

Laatst bewerkt:
@janck48: Welkom bij Helpmij.nl

aangezien het een stokoude draad is sluit ik deze. Mocht de TK ( topic-kicker ;)) nog behoefte hebben aan een vraag, graag een nieuwe openen :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan