• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertalen met 3 talen mbv zoeken en vervangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter qone
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

qone

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Beste,

Met behulp van VBA probeer ik een 3 talig document te maken. Op blad 2 staan de drie talen en Blad 1 en Blad 3 worden vertaald. Ik ben een beginneling in VBA en met behulp van de zoekfunctie heb ik het voor elkaar gekregen dat blad1 "werkt". ( het zal vast veel beter en compacter kunnen maar zover rijkt mijn kennis "nog" niet)

Maar ik krijg het niet voorelkaar dat ook blad 3 vertaald wordt. Ik heb geprobeerd met sheet.("Blad3). select e.d. maar dat werkt???

Zou iemand mij op de juiste weg kunnen zetten

Alvast bedankt Ro

Bekijk bijlage Zoeken en vervangen 3 talen.xlsm

En wijzig vervolgens de Duitse vertalingen even :(:
DE
PKW
Fahrrad
Maus

Heel erg bedankt voor het meedenken!

Werkt absoluut goed, maar het is voor een bestaand document met behoorlijk wat tabbladen en velden. Eigenlijk is de bedoeling dat het zoeken en vervangen wordt, nu moeten alle cellen handmatig aangepast worden.

Maar toch bedankt voor de inzet!

Grt,
ro

Ik heb gereageerd op je voorbeeld, en de manier hoe ik dat zou oplossen met mijn beperkte kennis,indien dit niet voor jou de oplossing is zal je met een ander en duidelijker voorbeeld moeten komen en meer informatie, hoe meer informatie je geeft hoe meer forum leden er op in gaan.

Bedankt maar ik heb het gevonden!

Sorry voor de slechte vertaling, ik heb het maar snel in elkaar gezet qua vertaling.

Misschien de ideale oplossing maar hij werkt!

Thx allemaal

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan