• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertalen naar formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thuban123

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2012
Beste mensen,

Ik heb me rotgezocht op het internet, zelf geprobeerd et cetera maar ik kom helaas niet uit de volgende issue.
Ik heb twee excel tabbladen. Beide hebben verschillende data kolommen. Echter, is één bepaalde ID wel in beide tabbladen te vinden. Wat ik als volgt wil doen is een cel laten invullen met gegevens uit een ander tabblad wanneer de inhoud van beide cellen overeenkomen. Is het onderstaande te vertalen in een excel formule ,zoniet hoe krijg ik het anders voor elkaar.

Wanneer de cel 2 (+1) in kolom A in tabblad ROOD overeenkomen met de cellen in B2:B100 in kolom B in tabblad GROEN, dan dienen de gegevens rechts van B2 weergegeven te worden.

Bij voorbaat hartelijk dank

Hier staat een soortgelijke vraag met antwoord.

Ik wil dat in kolom D1 en E1 uit tab ROOD de cel wordt overgenomen uit kolom STATUS en IN GEBRUIK uit tab GROEN wanneer A2 overkomt met een of meerdere cellen uit het bereik A2:A6.

Als voorbeeld:
Naast C2 dient ‘2313’ en ‘NEE’ te staan

Bijlagen

Is vrij simpel, gebruik:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;GROEN!$A:$C;2;ONWAAR);"")

Of zie bijlage:

Hartelijk dank Koster!
Kan je me misschien uitleggen wat alles voorstelt binnen die code zodat ik het kan toepassen op de uiteindelijke EXCEL. Bijvoorbaat nogmaals dank

Het zegt:
Als het volgende fout is: verticaal zoeken op waarde A2 in kolom-bereik A t/m C, pak de waarde in de 2e kolom. dan niks ("") anders die waarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan