vertaler

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorants

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
hoi iedereen,

ik ben bezig met een progje en daarvoor heb ik een javascript nodig wat vertaalt, dus als je een bepaald woord in een formulier typt je een vertaling te zien krijcht.
bijv als iemand typt tree, dat je dan boom krijgt (tree --> vertaal naar nederland ---> boom)
maar ook dat als je hebt, he is a boy je krijgt, hij is een jonge.

voor de duidelijk heid:
een formulier dat bij een bepaalt woord na het drukken op een knop een ander woord laat zien, maar ook een zin kan vertalen (zonder gramatica)
zoiets als dit: http://world.altavista.com
het liefst met mogeljkheid van standaart waarde.

weet iemand hoe dat moet, want ik kom niet wverder dan een promp met doorsturen maar dat werkt niet met teksten.

alvast bedankt, jorants

ps: er hoeft geen mogelijkheid van taalkiezen op te zitten, die zit er bij bable fish wel.

Laatst bewerkt:
Wat jij wil doen is mogelijk in javascript en met een textarea, maar ik raad het je ten sterkste af. Als je wil vertalen heb je namelijk een woordenboek nodig, met enkele tienduizenden woordassociaties die de ene taal aan de andere linkt. Nu is javascript een clientside-scriptingtaal, wat inhoud dat je gebruiker het VOLLEDIGE woordenboek moet inladen, ook als hij maar 1 simpel woordje wil vertalen, dat dan nog niet in je woordenboek staat.

Als je zoiets wil maken raad ik je aan een database te gebruiken in combinatie met PHP/ASP/JSP.

--Johan

het gaat ook niet om een echte taal, meer ombepaalde termen, die verandert moeten woorden.
namen uit boeken bijv.(en dan maar sommige)
dus niet engels --> nederlands maar bijv tekst --> code of engelse naam --> nederlansdse (bij lord of the ring bijv. in de bang van de ring.

de hoeveel heid en moeite is dus niet het probleem.
maar toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan