vertex en pixel shader

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Hallo,

Bij het openen van een spel krijg ik de volgende mededeling:
"Sorry, but your machine is unable to run this game.
We require a graphic card wich supports vertex and pixel shader v1.1.
The game will now exit"

Spel: Lego Star Wars bespeelbare demo (is dus legaal)
Pc: Windows XP, AMD Athlon 2000+, 1,67 GHz, 512 MB
Videokaart: Nvidia GeForce 440 MX 64 Mb driver versie 71.89
Direct9 is geïnstalleerd.

De specificaties op de site van Lego spreken van:
Windows XP met Pentium 3
Direct9 compatible 32 Mb graphic card with pixel shader support (eg GeForce 3 or better)

Voldoet mijn configuratie? Ik heb namelijk geen idee of de 440 MX beter of slechter is dan de GeForce 3.
Als dit niet het geval is, moet ik dan een andere kaart inbouwen of kan ik met een of andere update uit de voeten.

Alvast bedankt,
snelsnel.

Nee helaas je zal idd een geforce 3 moeten hebben, die 440mx ondersteund deze zaken alleen softwarematig. Maar die is nauwelijks te koop behalve wellicht op marktplaats of zo. Ik kan altijd de ati 9600 xt aanraden als middle of the road grafische kaart met goede prestaties maar het is maar net wat je eraan uit wil geven.

succes

Nope deze kaart heeft geen hardware pixel shader.

Er is een mogelijkheid om je spel toch werkend te krijgen met het programma 3D-Analyzer.
Dit programma kan functies van een videokaart emuleren waardoor je toch het spel kan spelen, helaas gebruikt dit nogal wat rekenkracht van je CPU waardoor het spel wat minder soepel zal lopen.

Hier kan je 3D_analyzer downloaden ( kijk bij files ) helaas is de site in het duits, klik op het grote roze plaatje ( fout van de site bouwer, de jpeg staat er corrupt op )

Na installatie run je 3D-analyzer, en kies bij '1 Select' de programma exe van het spel , vink dan bij hardware limits 'emulate pixel shader caps' aan en waarschijnlijk moet je ook 'emulate HW Tnl caps' aanvinken want dat doet jouw kaart volgens mij ook niet.

Het is een kwestie van testen.

Daarna druk je op Run bij 4 en start het spel en met wat geluk doet tie het :)

Laatst bewerkt:
Helaas Paintje,

Na het klikken op run springt het scherm op zwart gevolgd door wit om weer bij het scherm van 3d analyzer uit te komen. Ik heb verder jou aanwijzingen tot op de komma gevolgd.

In ieder geval bedankt,
snelsnel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan