Mooi!
Nu zie ik eindelijk wat de bedoeling is

: de rechter-inhoud moet géén background krijgen.
Met css leiden er altijd vele wegen naar Rome!
Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van absolute posities (die 2 extra container-div's nodig hebben,
iets minder overzichtelijk). Als het even kan, probeer ik absolute posities te vermijden, want voor je het weet gaat er ergens anders iets uit de hand lopen. Maar het kan hier wel, en het resultaat is hier exact hetzelfde.
Ho-stop! Daar heb je het al: bij een schermbreedte van minder dan de paginabreedte van 960px gaat in de absolute versie de achtergrond niet goed meer ...
Een oplossing hiervoor in de AP-opzet kan ik niet even makkelijk vinden (als die al bestaat).
Een goede voortzetting!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
height: 100%;
padding-bottom: 1px;
}
gaan afwisselende pagina's met een korte inhoud en pagina's met een lange inhoud niet verspringen (links-rechts) in Firefox en Chrome.
Deze twee reserveren nl. geen ruimte voor de verticale scrollbar aan de rechterkant; dan is de schermbreedte verschillend, en dan komt bij een gecentreerde pagina het midden op een andere plaats.
De ene px onderaan forceert deze browsers om toch een scrollbar te maken, zodat het midden altijd op dezelfde positie zit, en er niet meer versprongen kan worden.
Nu moet er op de meeste webpagina's altijd wel iets gescrolld worden, en doet het probleem zich niet voor. Maar veiligheidshalve zet ik het er altijd bij.
Mocht er iemand een hele hoge resolutie hebben, of een kantelscherm, dan ziet die in elk geval ook geen springende pagina's.