Verticaal centreren inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fragzor

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Hallo allemaal,

Als voorbereiding op mijn stage-solicitaties ben ik bezig met het maken van een portfolio. Hierbij zit ik nu echter met enkele problemen

link website:
http://www.dennisaltena.com/construction

-de content div moet altijd precies tussen de header en footer passen, de footer zit altijd onderaan de pagina

-de pagina mag niet smaller worden dan 980 pixels, dit is tot zoverre gelukt.

-de contentcontainer div wil ik graag binnen de content div centreren. dit lukt tot zoverre horizontaal maar niet verticaal. hierbij wil ik dat hij gecentreerd blijft staan als het venster verkleind word, en dat de container altijd binnen de content div past.

-wanneer ik de pagina open in IE verprutst heel de positionering ongeveer. ik heb al op verschillende manieren geprobeerd om het gewenste resultaat in alle browsers te bereiken, maar dit wil nog niet echt lukken.

-waar ik ook nog mee zit is het gebruik van font-face in IE. hoewel ik wel de eot-file van het font heb toegevoegd pakt hij hem nog steeds niet in IE.

Wellicht zitten er vreemde manieren van positioneren binnen de pagina, dit is tot dusverre wat ik ervan heb kunnen maken.

Een vrij uitgebreide vragenlijst zie ik nu :P Ik hoop dat er hier wat CSS-guru's zitten die me uit de brand kunnen helpen.

Bij voorbaat dank,
Dennis Altena

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan