• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal meervoudig zoeken naar gevulde cel met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald52

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Hallo,

Ik wil graag van een projekt 2 datums van elkaar aftrekken om zo het aantal dagen te bereken het projekt heeft geduurd.

Wanneer in kolom M een cel is gevuld moet in Kolom Q de datum komen te staan (statisch)

Iemand heeft al een opzetje gemaakt wat werkt.... alleen houd deze bij de eerst gevonden gevulde cel op terwijl het de bedoeling is er verder gezocht.
(ik denk tot regel 500 moet voldoende zijn)

Note: wanneer ik nu de cel leegmaak blijft de datum staan..... het zou mooi zijn wanneer de gezochte cel achteraf leeg gemaakt wordt de datum ook verdwijnt zodat als he project te vroeg is afgemeld een nieuwe datum verscijnt bij het herinvullen van de cel.

hier mijn bestandje Bekijk bijlage !meervoudig verticaal zoeken VBA.xlsm

mvrgr
Ronald

En waar moet op gezocht worden dan?

Jouw huidige code kan je vervangen door
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
  If Target.Column = 13 And Target.Count = 1 Then Target.Offset(, 4) = IIf(Target = "", "", Date)
End Sub

Hallo VenA,

er moet gezocht worden op een gevulde cel in Kolom M (ongeacht welke code daar staat)

Ik heb nog nooit met VBA gewerkt en heb zelfs moeite de code te vervangen zodat het gaat werken!

Zou je het als voorbeeld in het bestandje willen vervangen voor mij a.u.b. (ben een 65+ en gaat er allemaal niet zo makkelijk meer in :d)

Voorzover vast heel hartelijk dank voor je hulp

mvrgr
Ronald

Note: dit is trouwens maar 1 werkblad van vele... de datumm wordt in een anderblad verwerkt!

Laatst bewerkt:
Vul in het bestand eens in wat de verwachting is van de uitkomst. (Ben 65- maar begrijp er niet veel van)

Vraag is inmiddels perfect opgelost door RafDielkens.

Hier de oplossing voor eventueel belang hebbende.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
If Target.Column = 13 Then
ThisRow = Target.Row
If Target.Value = "" Then
Cells(ThisRow, 17).Value = ""
Else
Cells(ThisRow, 17).Value = Date
End If

End If
End Sub

gr Ronald

Laatst bewerkt:
Status