• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal opzoeken met vier kolommen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald77

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Beste helpmijers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen: Ik heb een bestand met aanvragen van verschillende websites die worden verstuurd aan verschillende cliënten (kantoren). Nu heb ik een tabblad met alle aanvragen (zonder de kantoornamen) die ik maandelijks in wil plakken. Een 2e tabblad met daarin een overzicht dat ik soms bijwerk met daarin de kantoornaam met in de kolommen welke soort aanvragen bij een kantoor moeten worden gekoppeld. Dit is afhankelijk van de site waar de aanvraag vandaan komt, provincie, eventueel regio en het soort recht.
Ik zou graag van de 2 tabbladen 1 resultaat tabblad maken zoals in het voorbeeld en dan een draaittabel die er ongeveer uitziet zoals in de laatste tab. Het gaat mij net boven mijn pet, hoop dat jullie mij wel kunnen helpen.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite,

Ronald

Bijlagen

Het is mij niet duidelijk.

Moet het tabblad "Plakken" gegenereerd worden? Wat zijn de tabellen met basisgegevens die gecombineerd moeten worden?

In bijlage alvast een opzet voor een draaitabel.

Bijlagen

Dag Alex,

alvast bedankt voor de draaitabel. Ziet er top uit.

In het tabblad plakken plak ik maandelijks een nieuwe export onderaan de sheet.
Het tabblad kantoren wordt alleen aangepast als er nieuwe kantoren zich aansluiten of ik een nieuwe site begin.
Het tabblad resultaat moet worden gevuld. Ik heb een nieuwe sheet gemaakt en het tabblad resultaat de invoer gewist.

Hoop dat dit het wat duidelijker maak. Weer bedankt voor je tijd!

Ronald

Bijlagen

Dit maakt het inderdaad duidelijker.

Nog een vraag. Mag de tabel op het tabblad "resultaat overzicht" gevuld worden met formules?

Anders is VBA nodig denk ik.

Met VBA

Code:
Sub VenA()
ar = Sheets("Kantoren").Cells(1).CurrentRegion
ar1 = Sheets("Plakken").Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 10)
  For j = 2 To UBound(ar1)
    For jj = 2 To UBound(ar1)
      If ar1(jj, 2) & ar1(jj, 7) & ar1(jj, 9) = ar(j, 1) & ar(j, 2) & ar(j, 4) Then
        ar1(jj, 10) = ar(j, 5)
        Exit For
      End If
    Next jj
  Next j
  With Sheets("Resultaat Overzicht").Cells(1)
    .CurrentRegion.Clear
    .Resize(UBound(ar1), 10) = ar1
    .Offset(, 9) = "Kantoor"
  End With
End Sub

En een pivottable welke beter opgezet kan worden obv een tabel maar gaat mij nu even te ver.:d

Bijlagen

Dag Alex, ik heb eerlijk gezegd juist een formule. Dan kan ik het terugherleiden en zelf in de toekomst aanpassen. Dus als jij mij daarmee zou kunnen helpen graag.

Ronald

@Vena Bedankt voor je werk. Zoals hierboven gezegd heb ik de voorkeur voor een formule, omdat mijn kennis van VBA te laag is. Als ik een regel toevoeg bij plakken en de macro laat draaien vult hij niet het kantoor extra kantoor in en dan mis ik dus echt de kennis om dat op te lossen. Maar nogmaals dus bedankt.

O sorry je hebt gelijk. Ik keek in het bestand naar resultaat. Nee top dan kan ik verder.

Mijn dank is groot!

Ronald

Altijd de berichten in chronologische volgorde lezen. Niet altijd heeft het laatste bericht de beste oplossing.

Als ik een regel toevoeg bij plakken en de macro laat draaien vult hij niet het kantoor extra kantoor
lijkt mij stug tenzij je lege regels gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan