• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dobbelsteen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Hallo,

Ik heb 2 tabellen. In tabel 1 staan x en y coordinaten en andere gegevens, waarbij de x coordinaat samen met de y een unieke waarde vormt.
In tabel 2 staan ook x en y die samen ook een unieke waarde vormt met daarachter een straatnaam code. Deze code moet worden toegevoegd in tabel 1 bij de juiste x en y.
Welke formule moet ik gebruiken.
Als ik de formule verticaal opzoeken gebruik zoekt hij eerst in de x kolom maar hij moet daarbij de y kolom controleren. pas wanneer de x en y samen hetzelfde zijn mag pas de straatcode worden toegvoegd.
WIE kan mIJ HELPEN. iK ZELF DENK AAN EEN SAMENGESTELDE FORMULE MET VERT.ZOEKEN EN HORZ.ZOEKEN.

MET VREINDELIJKE GROETEN
mICHEL:rolleyes:

Ik zou gewoon de X en Y coordinaat in 1 cel samenvoegen. Kun je in 1 slag zoeken.

hoe staan die x en y vermeld

in kolom A de x en kolom B de Y en kolom C de waarde van X & Y ?

zoiets ff kijken hoor
tabel2
A2 X & Y worden in kolom C bij elkaar gebracht tot 1 waarde dit is bv 1514 de straat code is 2800

In tabel 1 doe je dit ook dus zoek dan gewoon vertikaal op de waarde van de uitkomst

Laat ff wat zien wat de bedoeling ,dan kunnen we het beter bekijken allemaal X en Y kan zoveel zijn :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan