• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal slepen van horizontale brongegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moker82

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2011
Goedenavond allemaal,

Ik zit met de volgende uitdaging:

In mijn overzichtslijst (noem ik het maar) staan in de rijen de maanden en in de kolommen vestiging A t/m Z.

In mijn brongegevens blad staan in de rijen de vestigingen A t/m Z en in de kolommen de maanden.

Nu wil ik op een makkelijke manier in mijn overzichtslijst verwijzen naar mijn brongegevens en naar beneden slepen. Jammer genoeg selecteert Excel dan ook de gegevens uit de brongegevens naar beneden. Wat ik juist wil is in het overzichtsblad naar beneden slepen en in mijn brongegevens moet 'ie naar rechts.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :P

Heb al de functie VERSCHUIVEN met KOLOM() en INDIRECT met KOLOM() geprobeerd, maar daar kwam ik niet uit. Dollarteken alleen voor de rij werkt overigens ook niet.

Hebben jullie nog ideeën?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

(P.S. ik heb nu even eenvoudig omschreven, maar het gaat om een giga bestand en transponeren is geen optie).

Groet,
Moker82

Moker 82

Het zal inderdaad iets moeten worden met Indirect( .......)
Als jij een klein voorbeeld bestandje zou kunnen plaatsen. Dat maakt het iets eenvoudiger om mee te denken .

Allereerst wil ik jullie bedanken voor je reactie. Het bestand van jou komt aardig in de buurt alleen heb ik het nog even aangepast aan mijn bestand.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr. Moker82

Bijlagen

met onderstaande formule en de tabbladnaam in cel A1 van ieder werkblad kan dit.
(als het bestand is opgebouwd, zoals je hebt aangegeven). (zie bijlage)

de bereiken in het bronbestand heb ik een naam gegeven.

b2 =
Code:
=INDEX(tabel;VERGELIJKEN($A$1;namen;0);VERGELIJKEN($A2;maanden;0))

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Het is gelukt! Super bedankt!

Mijn vraag is opgelost. (Waar kan ik dat aangeven?)

Gr. Moker 82

klik hier om de naam van het tabblad automatisch in cel a1 neer te zetten.

klik hier

als je de vraag nog even openzet, komen hier misschien ook nog wel de juiste oplossing om dit automatisch te (laten) doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan