• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal volgende waarde zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

CH1988

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Hallo,

In kolom A heb ik een aantal waarden staan, niet alle rijen zijn gevuld, dus soms zitten er bijvoorbeeld 10 lege cellen tussen waarden in deze kolom.
In kolom B wil ik deze waarden opeenvolgend invoeren (dus zonder lege rijen), en daarnaast wil ik dat dit in kolom B automatisch wordt bijgewerkt, op het moment dat in kolom A een nieuw getal wordt ingevuld.
In kolom A zullen nieuwe getallen alleen onder de eerder ingevulde getallen worden ingevuld.

Ik heb e.e.a geprobeerd door in de eerstvolgende lege cel in kolom B een formule in te vullen die het getal in de bovendliggende cel opzoekt in kolom A en dan het eerstvolgende getal dat daaronder staat invult in de cel, maar het wil niet helemaal lukken.

Alvast dank!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
=FILTER(A:A;A:A<>"")

Geeft als resultaat melding 'functie is ongeldig'.

Dan gebruik je waarschijnlijk geen Excel 365.

Deze voor B2 werkt in eerdere Excelversies
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(A:A;KLEINSTE(ALS(A:A<>"";RIJ(A:A);EXP(99));RIJ(B1)));"")
Let op: dit is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen. Daarna doortrekken naar onderen voor zover nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan