• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken als waarde onbekend is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joanne01

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2016
Hallo,

Kan je ook een 'als-formule' maken, die werkt als de waarde met verticaal zoeken niet te vinden is?
Ik zou graag in cel A12 een referentie-artikel in willen vullen, waarna de forecast gegeven wordt van het referentie-artikelnummer waar geen data van beschikbaar is, dus ook als de verkopen '0' zijn.
Dus de formule moet eerst kijken of het artikel data heeft, vervolgens moet deze data hoger zijn dan 0 en als dit niet het geval is, moet het de forecast voor het referentie-artikel geven.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Voldoet dit?
Code:
=ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN(B12;$A$2:$B$5;2;0)=0;1/0;VERT.ZOEKEN(B12;$A$2:$B$5;2;0));VERT.ZOEKEN(A12;$A$2:$B$5;2;0))

Laatst bewerkt:
Beste Joanne,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je verhaaltje niet helemaal begrijp.
maar volgens mij zoek jij een vert.zoeken formule die iets doet als er juist niks gevonden wordt.
Je zoek waarde was A12 toch?
die kan ik je wel geven: =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A12;<tabelmatrix>;2;ONWAAR));<wat gebeurt er als er niks gevonden wordt>;<wat gebeurt er als er wel wat gevonden wordt>)

wat tussen "<>" staat moet je dan zelf even invullen.
Ik hoop dat dit is wat je zoekt.

Bedankt voor de snelle hulp! De formule van AlexCEL werkt bij mij!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan