• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken Deel Rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Hierop ben ik aan het sukkelen...

Zie bijlage

Op blad 'P1' (Programma voor jongere 1) wil ik, in cel C1, de naam van de persoon uit tablad 'Aanmeldingen'.
In het 'tabblad 'Aanmeldingen' staat er het gewone cijfer 1 (die dan naar een ander tabblad verwijst)
Ik heb dus 'RECHTS gebruikt om de '1' uit 'P1' te halen, maar in combinatie met verticaal zoeken lukt dit dan niet meer? Zie cel C2

Zal waarschijnlijk niet veel zijn, maar vind geen antwoord op google en hier...

Dank om eens te kijken!

Bijlagen

Het is inderdaad niet veel:
Code:
=VERT.ZOEKEN([B][COLOR="#FF0000"]--[/COLOR][/B]RECHTS(A1;1);Aanmeldingen!A5:B11;2;ONWAAR)
De functie RECHTS maakt TEKST van de 1. Je vergelijkt dus tekst met een cijfer en dat is niet hetzelfde voor Excel. De -- maakt een getal van tekst.

Maak er eens dit van:
PHP:
=VERT.ZOEKEN(INTEGER(RECHTS(A1;1));Aanmeldingen!A5:B11;2;ONWAAR)

Edit:
Of wat Alex zegt ;)

@Edmoor
@AlexCel

Dankjewel! Weeral iets bijgeleerd!

En opgelost ...

Om het leerproces voort te zetten:

- gebruik nooit samengevoegde cellen
- zet gegevens zoveel mogelijk in 1 werkblad; dat voorkomt formules en macro's
- beschouw de rijen als 'records' en de kolommen als 'eigenschappen' van een 'record'.
- maak een apart werkblad voor de weergave van bepaalde gegevens (gefilterd, gesorteerd, berekend)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan