• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken en ALS

• Onderwerp starter Onderwerp starter wheel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wheel

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Hallo helpers,

Ik koppel via validatie op blad 2 een PDA aan een dienst. Dit is geen probleem.

Echter, als ik de gekoppelde dienst daarna wil weergeven op blad 1 weet ik niet hoe de juiste formule hiervoor is. Zelf denk ik aan VERT.ZOEKEN en ALS, maar kom er niet uit. Ik heb namelijk meer PDA's (reserves) ter beschikking dan diensten en kan zo op blad 1 bijhouden welke PDA's 'vrij' zijn. Immers, waar geen dienst bij staat, is niet bezet.

In het voorbeeldbestandje heb ik het verduidelijkt.

Kan iemand me op weg helpen?

Thnx... Wheel.

Bijlagen

Ik heb een en ander in uw bestandje gezet.
Vert.Zoeken , Validatie en Voorw.Opmaak.

Cobbe

Bedankt voor je input, maar het werkt niet zoals bedoeld. :confused:

Los van het feit dat kolommen zijn omgegooid, worden de pda's niet aangepast aan de dienst waarop ze worden ingedeeld.

Waarom een extra kolom voorwaardelijke opmaak met welke functie? :confused: en waarom een kolom validatie met een - voor mij :o - moeilijke formule erin en waarom een lege kolom A?

Gr. Wheel.

Sorry, ik was iets voorbarig. :o

Het werkt wel. :thumb:

Heb de voorwaardelijke opmaak en de validatie er uitgehaald, omdat ik daar geen nut van zie. De lege kolom A heb ik verwijderd en de formule vertaald naar mijn bestand. Enkel één kolom omgegooid.

Zit nu alleen met de dubbele invoer te kijken. Dat moet niet mogelijk zijn. :confused:

Ik heb de volgende formule gevonden voor het voorkomen van dubbele invoer:

=AANTAL.ALS(B:B;B1)<=1

In de cellen waarop dit van toepassing is, staat al een validatielijst en kan ik dus niet een formule kwijt. En als ik deze formule in de cellen met de IMEI nummers zet, werkt het niet. Waarschijnlijk omdat hier al een formule in de cellen staat.

Hoe kan ik dit oplossen?

Gr. Wheel.

Laatst bewerkt:
Daarom was nu die Voorwaardelijke opmaak en/of validatie bedoeld.
Je moet hem enkel toepassen op de cellen waar de invoer gebeurt.

Cobbe

Na updating:

Blijft er nog enkel de Voorwaardelijke Opmaak toe te passen.

Laatst bewerkt:
Ja, ik zie het.

Alleen vindt de invoer niet plaats in kolom D of E, maar in kolom B.

De opmerking 'Is al gebruikt' uit kolom E zou perfect zijn als in kolom B een dubbele PDA wordt geselecteerd.

Gr. Wheel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan