• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken en optellen op basis van datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald77

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Hoi!

Ik ben bezig met een rapportage voor mijn website waar personen gratis kunnen doneren aan het goede doel door online aankopen te doen. Aangezien ik samenwerk met meer dan 700 winkels en 80 goede doelen zijn de rapportages een flink werk. Ik heb een opzet gemaakt maar ik weet zeker dat bepaalde handelingen die ik nu nog met de hand doe ook automatisch mogelijk zouden moeten zijn. Wellicht kunnen jullie helpen.

Ik knip en plak de gegevens in blad "plakken" en zou ze graag hebben verwerkt in tabblad "resultaat". Het aantal regels verschilt per doel. Sommige hebben 10 regels andere honderden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ronald
www.helpnu.nl

Bijlagen

Ronald,

Dat gaat heel goed met een draaitabel.
Zie bijlage.
Zorg er wel voor dat het gebied dat gevuld is met data overeenkomt met het gegevensgebied van de draaitabel. Je kunt dat evt. dynamisch maken

Bijlagen

Hoi Gelens,

bedankt voor je antwoord. Ik wilde een beetje wegblijven van de draaitabellen omdat het aantal kolommen zich aanpast aan de gegevens. Ik ben er dus wat meer ingedoken en blijkbaar kun je met excel ook items zonder gegevens in rijen weergeven. Ik zag dat dit een mogelijkheid is onder opties voor draaitabel> weergave. Alleen is deze keuze grijs en kan ik deze dus niet activeren. Weet jij wellicht ook hoe ik wel deze keuze kan maken? Want dan kan ik mijn rapport mooi opmaken.

Ik kan bij het voorbeeld wat jij hebt gemaakt ook de keuze "items zonder gegevens in rijen weergeven" niet aanvinken. Dus dat is een goed voorbeeld.

Ik hoor graag van je en alvast weer bedankt,

Ronald

Ronald,

In jouw reactie geef je aan dat het aantal kolommen soms verschilt. Ik begrijp niet helemaal wat de reden daar van kan zijn. ik ga er eerder van uit dat het aantal regels verschilt.
Ik heb een dynamisch bereik toegevoegd, dit heet "Data_Goede_doelen".
Dit kijkt naar het aantal gevulde kolommen en regels om te bepalen hoe groot het bereik voor de draaitabel moet zijn.
ik heb ook wat gegevens toegevoegd om te kijken of die in de draaitabel naar voren komen als er geen donatie's zijn. en dat lukt.
Draaitabellen zijn idd lastige dingen om mee te werken maar als jet het onder de knie hebt kan je er erg veel mee.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Bijlagen

Dag Gerard,

ik bedoel toch echt kolommen. Ik heb in de draaitabel een filter op goede doel. Aangezien niet elke doel een donatie ontvangen heeft in februari is de maand februari dan niet zichtbaar in de draaitabel en schuift de maand maart een plekje op. Dit is niet handig omdat ik ik op basis van de draaitabel een mooi opgemaakte tabel en grafiek wil maken. Het wordt hier becshrven hoe het op te lossen is http://blog.qvada.nl/2011/10/items-zonder-gegevens-weergeven/ alleen is bij mij dus deze mogelijkheid grijs en kan hij niet worden aangevinkt. Ik hoop dat dat duidelijk is.

Alvast weer bedankt. Waardeer je hulp zeer!

Ronald

ps Ik ga wel even kijken naar het dynamisch bereik. Daar was ik nog niet mee bekend. Wellicht dat dat interessant is voor mijn rapportage.

Ronald,

kijk eens in de bijlage

Bijlagen

Hoi Haije,

dat is precies wat ik wilde. Zou je mij kunnen vertellen hoe je dit voor elkaar heb gekregen?

Alvast bedankt!

Ronald

Ronald,

het draaitabelveld "datum" is gegroepeerd op maanden
en bij veldinstellingen van dat veld aangevinkt "Items zonder gegevens weergeven"

Fijn!
Zet jij de status dan nog even naar "Opgelost"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan