• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken en reken formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurar

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Beste forum,

Ik was aan het stoeien met een blad met verticaal zoeken en sommen.
Ik wil door middel van een nummer invoer uit een ander blad de gewenste tekst hebben en de prijs.
Dit gaat wel goed (geloof ik) maar nu wil ik dat hij ook gaat rekenen als ik dit heb ingevuld. Dat gaat ook nog wel maar nu het probleem.
Als ik nog geen getal heb ingevuld krijg ik op de plek waar de som moet komen te staan #WAARDE! . Dit vind ik een rot gezicht.
Wat kan ik hier aan doen ??
zie voorbeeld!

Bedankt alvast!!
Bekijk bijlage helpmij verticaal.xls

Hallo Schuurar,
Dat komt omdat je in bv E6 een streepje laat zetten. En de formule SOM veronderstelt een getal.

Kees

Edit
Zet in plaats van en streepje het getal 0 in de cel via de formule

Laatst bewerkt:
maar dat streepje staat daar omdat er nog geen verticale zoek opdracht is.
Kan dat streepje dan weg??

Code:
=IF(E6="-";""; E6*D6)
Zet deze formule in F6

dit werkt goed!! bedankt
krijg nu alleen wel een groen driehoekje links boven in de cel. Wat betekend dat ?

Ga in de cel staan en er verschijnt een vierkantje met uitroep teken.
Als je met de muis daarna toe gaat zie je wat er aan de hand is.

Via het excel optie menu is deze error checking uit te zetten.

Dat betekent dat in de cel een afwijkende formule staat dan in de aangrenzende cellen. En dat het blad niet beveiligd is en de formules dus (onbedoeld) overschreven kunnen worden door in de cel te typen.

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan