• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken functie nesten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geweldig777

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Dag allemaal,

Ik probeer al enige tijd door middel van de verticaal.zoeken functie te nesten een formule te bedenken die gegevens presenteert zoals ik die wil. Dit is mij tot op heden niet gelukt. Ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd waarin ik probeer uit te leggen wat ik precies wil.

Is er een iemand die mij uit de brand kan helpen.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:

Hoi Koster goed idee. Ik zie dat je de data van de tweede tabblad samenvoegt om zo toch een unieke reeks te creëren. Dit is een goede oplossing, maar wel een extra handeling. Aangezien ik deze handeling in de toekomst vaker moet gaan uitvoeren, probeer ik deze uitdaging met zo min mogelijk handelingen (dus door middel van een formule) op te lossen.

Bedankt voor je tijd in ieder geval. Als ik niet op een betere idee kom, zal ik hier zeker aan denken.

Groetjes.

Probeer het eens met een Matrix formule:
Code:
{=SOM(($A6=Brongegevens!$A$3:$A$11)*(Brongegevens!$B$3:$B$11=Resultaat!B$5)*(Brongegevens!$C$3:$C$11))}
De formule zet je in B6 en kun je naar beneden en naar rechts trekken met het vulgreepje. Afsluiten met <Ctrl>+<Enter>, anders doet-ie het niet.
Als hij bevalt, kun je hem aanpasssen en er een dynamische reeks van maken, zodat hij altijd blijft werken als je de reeks uitbreidt.
En graag geen overbodige quoots meer maken; die vorige was echt niet nodig :)

Laatst bewerkt:
Misschien mosterd na de maaltijd maar een somprodukt formule kan ook iets oplossen.

Bijlagen

@ Gelens

Hij stond onderandere ook al in mijn voorbeeldbestandje, grappig dat we dezelfde weg naar Rome genomen hebben . . .

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan