• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken i.c.m. functie INDIRECT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kam313on

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Goedemorgen,

In een excel document wil ik een formule toepassen die verticaal zoekt in een tabblad die nog toegevoegd gaat worden. Nu heb ik gelezen dat dit mogelijk is middels de functie INDIRECT(), echter ik kom er niet uit.

In een notendop: In het excel document zit een macro die automatisch tabbladen aanmaakt op basis van de data in bepaalde cellen, vervolgens wil ik in een aantal andere cellen data weer laten geven vanuit die toegevoegde tabbladen middels de formule VERT.ZOEKEN(). Samen met de functie INDIRECT() heb ik onderstaande ervan gemaakt:

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A10;J$5&"'!$A$3:$T$50";14;0);0)

Hierbij is J5 een cel waar een waarde komt te staan die gelijk is aan de naam van het tabblad vanuit waar verticaal gezocht moet worden.

De uitkomst is 0, wat is er fout aan deze formule?

Beetje lastig uitleggen, vandaar document toegevoegd als bijlage. Formule staat in bereik J10:J27 en L10:L27.

UPDATE: Het viel mij op dat in de code die ik in het bericht had toegevoegd geen functie INDIRECT toe was gevoegd...hoe die er tussenuit was gekomen is mij een raadsel. Net weer toegevoegd en het werkt!

Dit moest te formule zijn: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A17;INDIRECT("'"&J$5&"'!$A$3:$T$50");14;0);0)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan