• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken icm vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

crujazz

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Beste,

Wellicht is de vraag eerder voorbij gekomen, bij voorbaat mn excuses.

Ik zit met twee sheets met waarden, deze wil ik vergelijken danwel verticaal zoeken om die waarden eruit te halen.

Uit sheet 1 wil ik kolom A vergelijken en of verticaal laten zoeken in sheet 2 kolom A.
In beide sheets komen de te zoeken waarden meervoudig voor (originele download bevat een kleine 100.000 records)

Ik heb een bestandje toegevoegd ter illustratie. Wie zou mij een juiste duwtje kunnen geven?

Bvd,

Crujazz

Bijlagen

gebruik hiervoor de excel functie: VLOOKUP

Zorg er wel voor dat de tabellen oplopend gesorteerd zijn

Beste Nire,

Ik heb al wat lopen stoeien met VLOOKUP en MATCH maar het geeft me niet de juiste resultaten. Kan het misschien zo zijn doordat in beide sheets dezelfde waarden meervoudig voorkomen?

Volgens mij zal excel, bij meervoudig voorkomen van lookup waarden, de eerst gevonden waarde pakken.

Ik begrijp ook niet precies wat je probeert te bereiken.

Je zoekt in kolom A van sheet VGROEP naar een waarde die gelijk is aan Niveaus in sheet 1A?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan