• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken in 2 cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heemink

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2018
Hallo,

onderstaande formule heb ik toegepast om met verticaal zoeken een waarde te krijgen.
In de waarde heb ik "&" staan, waardoor ik een opsomming krijg. Nu wil ik geen opsomming, maar een "OF".
Waarschijnlijk is het heel erg gemakkelijk op te lossen, maar ik kom er even niet meer uit.
Wie kan mij helpen?

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(M19;TEST!CC8:CG1200;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(M19;TEST!CC8:CG1200;2;ONWAAR))&ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(M19;TEST2!CC8:CG1200;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(M19;TEST2!CC8:CG1200;2;ONWAAR))

Super bedankt alvast! :)

En waar is je voorbeeld document?

4 keer zoeken met dezelfde parameters? Meerdere oplossingen kan je niet krijgen met VERT.ZOEKEN().

Wel goed lezen, het zijn twee verschillende bladen.

Zonder voorbeeldje is het inderdaad beetje gokken en moeilijk(er) testen, maar ik zit hier aan te denken als oplossing:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(M19;TEST!CC8:CG1200;2;0);ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(M19;TEST2!CC8:CG1200;2;0);""))

Duizendmaal excuses voor de onduidelijkheid in mijn vraag :o.

AlexCEL dit is precies wat ik nodig had! Ik krijg nu de juiste resultaten :d.
Volgende keer ga ik zeker een voorbeeldbestandje toevoegen. Is inderdaad een stuk duidelijker.

Hartstikke bedankt voor het mee denken van iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan